Optimizarea funcționalității unei stații de lucru poate fi dificilă fără accesorii bine alese, care îi îmbunătățesc utilitatea. Când o stație de lucru într-un atelier de electronică este bine planificată și echipată, munca devine mai ușoară, mai liniștită și mai eficientă. În același timp, ergonomia la locul de muncă este îmbunătățită, iar instrumentele sunt păstrate la locul potrivit.
Scopul stației de lucru determină cerințele și accesoriile sale de bază. Nevoile pot varia în funcție de persoana care lucrează la stația de lucru, dar trebuie remarcat faptul că nu există doi angajați identici. Atunci când bancul și chiar întreaga stație de lucru, care alcătuiește mediul înconjurător, este echipată și adaptată la nevoile individuale, fiecare fază a procesului de producție sau de service poate fi realizată fără întârziere, cu precizie și confort maxim.
Pentru a selecta mobilierul pentru utilizarea în producția de electronice, este necesar să se determine tipul de activități desfășurate, numărul de angajați, tipurile de instrumente și o serie de alți factori. Prin urmare, este necesar să proiectați cu un aspect planificat și o selecție de mobilier. Cu toate acestea, pregătirea unui design bun care să țină cont de nevoile actuale și viitoare nu este o sarcină ușoară și necesită cunoștințe și experiență profesională.
Pentru a asigura un nivel ridicat privind ergonomia muncii, este esențială proiectarea unei hale de producție cu amenajarea planificată a stațiilor de lucru și selecția de mobilier industrial.
Nu este o sarcină ușoară doar să pregătești un design bun, care să țină cont de nevoile actuale și viitoare ale companiei, deoarece necesită expertiză și experiență, în special în ceea ce privește posibilitățile de extindere. Gândirea spre viitor arată că mulți furnizori de mobilă sunt incapabili să îndeplinească așteptările în această etapă.
Merită să vă luați timp pentru a verifica referințele furnizorilor și pentru a cere proiecte exemplare, pentru a afla despre posibilitățile ascunse în soluțiile de mobilier oferite. Trebuie admis că există puține companii din țară care au capacitatea de a pregăti un proiect cuprinzător pentru client și, în același timp, să asigure implementarea acestuia.
De asemenea, trebuie să fim conștienți de faptul că pregătirea proiectului include, de asemenea, multe sisteme, cum ar fi instalația electrică, iluminatul și chiar conectarea gazelor tehnice. Proiectarea stațiilor de lucru și livrarea acestora reprezintă, de asemenea, doar o parte a soluției cuprinzătoare și, atunci când este inclusă ca parte a sarcinii de livrare, clientul va evita surprize neplăcute și, probabil, extracosturi semnificative.
Pentru a satisface nevoile complexe și diverse și cerințele tot mai mari ale operatorilor, producătorii își concentrează atenția pe anumite segmente de piață, devenind specialiști care oferă soluții într-un domeniu specific. Deja în etapa de selecție a construcției de sub banc, se dovedește cât de important este să fiți conștienți de nevoile clientului și să cunoașteți procesul de lucru. Un exemplu în acest sens este gama de mobilier industrial Reeco, care include bancuri antivibrații și stații de lucru universale și specializate pentru producție și service, aplicații de laborator sau de atelier.
De asemenea, merită menționat faptul că printre majoritatea produselor cu protecție ESD importate disponibile pe piață, Reeco apare ca un producător nu numai de mobilier industrial antistatic, ci și de îmbrăcăminte cu protecție antistatică, dispozitive pentru montare și demontare a componentelor și roboți de lipire. De câțiva ani, brandul se extinde cu succes pe piețele externe, printre altele, prezentându-și produsele la Productronica. Mobilierul Reeco oferă o mare flexibilitate, care rezultă din designul său modular și bine gândit, permițând modificarea sau extinderea ușoară a locului de muncă pe măsură ce nevoile companiei cresc.
Acest lucru oferă producătorului posibilitatea de a rearanja stațiile de lucru individuale în linii tehnologice, de a realiza actualizări cu cele mai sofisticate accesorii și de a schimba singuri organizarea zonei de lucru – chiar și la mulți ani după prima instalare. Acesta este un avantaj major al acestui sistem, care nu este disponibil pentru mobilierul nemodular.
Elementul de bază al fiecărei stații de lucru este structura inferioară a bancului. În gama de mobilier Reeco sunt disponibile următoarele tipuri de structuri: Premium, Classic, Premium Electric și Mobile. Toate acestea oferă posibilitatea de a regla înălțimea întregii stații de lucru în intervalul 670 … 1120 mm.
O excepție este construcția mobilă, unde reglarea pe înălțime a plăcii de lucru se realizează prin intermediul mânerelor montate pe cadrul vertical. În cazul modelului Premium Electric, reglarea se face de către dispozitive de acționare controlate electric, permițând ajustarea înălțimii la nevoile angajatului și la tipul de lucru. Picioarele structurii Premium sunt realizate din fontă, ceea ce are un efect pozitiv asupra stabilității întregului banc și asupra capacității sale de încărcare.
Toate structurile îndeplinesc cele mai stricte cerințe privind ergonomia, capacitatea portantă și capacitatea de încărcare și sunt certificate pentru a îndeplini cerințele standardelor PN-EN 13150:2004 și PN-EN 14727:2006. Un avantaj suplimentar este posibilitatea combinării tipurilor de design clasic și premium în unități de colț.
Al doilea element important este placa de lucru. În industria electronică este important ca însăși construcția unei astfel de plăci să ofere protecție antistatică (ESD). Printre plăcile de lucru Reeco, avem două modele dintre care putem alege: o placă tipic dreptunghiulară și o placă ergonomică creată pentru a spori confortul de lucru. Ambele modele au un nucleu conductiv. Acest lucru mărește siguranța antistatică, deoarece sarcina electrostatică este condusă direct prin structură către o podea împământată sau un punct de împământare.
În plus, marginile plăcii au fost finisate cu material ABS rezistent la zgârieturi și la lovituri, ceea ce este important atunci când se lucrează cu elemente mai grele (mecanică, automatizare).
RAMĂ PERFORATĂ ȘI ACCESORII
O altă parte a bancului este rama perforată, montată în partea din spate a bancului. Aceasta permite extinderea suplimentară a stației de lucru cu elemente suplimentare, cum ar fi: rafturi, iluminare, șină cu cutii pentru componente, panouri perforate pentru scule, șină pentru șurubelnițe, rafturi pentru scule, bandă electrică, monitor sau suport pentru documente.
Aceste accesorii vă permit să vă păstrați instrumentele la locul potrivit, făcându-vă munca și zona mai organizate. Flexibilitatea ridicată rezultată din designul modular permite nu numai selectarea optimă a accesoriilor, ci și schimbarea poziției (înălțimea de montare) și a unghiului acestora. În practică, posibilitățile sunt mult mai mari, deoarece putem alege accesorii legate de transportul elementelor, subansamblelor sau dispozitivelor către întregul mediu de lucru. Acestea sunt dulapurile cu sertare pe roți, cărucioarele modulare, coșurile pentru deșeuri, rafturile de depozitare, dulapurile de atelier, care permit configurarea flexibilă.
O altă posibilitate de utilizare a unei rame perforate este dotarea stației cu un dulap rack, care oferă orice configurație pentru dispozitive de control și măsurare. Laboratoarele, școlile și universitățile, institutele științifice și oficiile de cercetare și dezvoltare folosesc adesea această soluție.
SFATURI ȘI NEVOI PERSONALIZATE
Comparând nevoile voastre cu capacitățile produselor oferite de companiile specializate, cu siguranță puteți pune la punct o stație de lucru completă și modernă, care să vă permită să lucrați eficient și în siguranță pentru o lungă perioadă de timp. O îmbunătățire excelentă în proiectarea și configurarea sa este posibilitatea de a utiliza ajutorul unui consilier experimentat care, pe de o parte, cunoaște nevoile specifice legate de producție și de service pentru dispozitive electronice, pe de altă parte, are cunoștințe complete și actuale despre grupurile de dispozitive, sisteme și accesorii menționate mai sus.
Producătorul completează întreaga ofertă cu montarea gratuită a mobilierului la sediul clientului. Proiectarea, configurarea, montarea, punerea în funcțiune și furnizarea de servicii de întreținere a unității – acest lucru este, în general, așteptat de utilizator și este, fără îndoială, o soluție convenabilă și eficientă.
Contact:
Andrei Bratanov – National Sales Manager
Strada Văliug, nr. 32, Sector 1
13986 București, ROMÂNIA
T: +40 799 774 330
E: Andrei.Bratanov@renex.ro