Venim după doi ani extraordinari, în care am înregistrat o creștere de peste 80% în decursul ultimelor 24 de luni, grație sprijinului extraordinar venit din partea celor 2.400 de furnizori parteneri. Anul trecut am deservit aproximativ 858.000 de clienți și am adăugat peste 550 de furnizori noi și 75.000 de unități de stocare (SKU) noi. În plus, în 2022 am inaugurat oficial extinderea Centrului nostru de distribuție a produselor (PDCe) de 204.000 mp, ceea ce va permite companiei Digi-Key să își scaleze capacitatea pentru a ține pasul cu cererea din ce în ce mai mare.
- S-a schimbat ceva în modul în care operați în Europa de Est? Poate noi angajați sau o nouă abordare?
Digi-Key a investit în resursele lanțului de aprovizionare din Europa și avem acum analiști locali care lucrează la sediul nostru din Munchen în folosul regiunii. De asemenea, la începutul anului, m-am alăturat și eu echipei responsabile cu lanțul de aprovizionare pentru a contribui la extinderea și amplificarea serviciilor noastre de aprovizionare în rândul clienților noștri din Europa.
- Care sunt cele mai puternice industrii pe care vă concentrați acum în Europa de Est?
Sfera industrială precum și cea medicală sunt în continuare foarte puternice. De asemenea, din cauza schimbărilor recente din lume, am văzut o puternică orientare către produse de energie verde, așa că ne concentrăm portofoliul de produse și în această industrie.
- În ultima vreme ne-am confruntat cu mai multe probleme globale majore. Mai întâi a fost pandemia Covid19 și acum conflictul din Ucraina. Cum face față Digi-Key acestor presiuni și care sunt punctele forte ale companiei având în vedere aceste condiții?
Încă de la începutul războiului dintre Rusia și Ucraina, Digi-Key a fost conștientă de amenințarea penuriei de paladiu, neon și diverse alte materii prime esențiale pentru fabricarea produselor semiconductoare. Totuși, nu știm în ce măsură disponibilitatea și prețurile au fost afectate direct de conflict. Multe echipe de proiectare și-au petrecut ultimii ani concentrându-se pe situații de urgență pentru a face față problemelor legate de aprovizionare, constrângerilor economice și problemelor curente legate de COVID-19, dar vedem cum inginerii revin la masa de lucru și cred că în acest an inovarea va avea un impact mai mare decât am văzut în ultimii mulți ani.
- Este posibil ca toate aceste turbulențe să schimbe cumva strategia de afaceri pentru Europa de Est?
Prioritatea Digi-Key este de a oferi cele mai bune servicii pentru clienții săi, iar acest lucru nu s-a schimbat niciodată și nici nu a fost afectat. Digi-Key menține o mentalitate “outside-in”, în care ne concentrăm pe ceea ce va adăuga valoare și va face viața clienților noștri mai ușoară. Ascultându-ne clienții și având dorința de a ne îmbunătăți continuu, Digi-Key continuă să se adapteze la piața de electronice în continuă schimbare din Europa de Est.
- Problemele cauzate de întârzierile în distribuția de componente electronice sunt încă foarte mari. Este posibil ca acestea să scadă în curând?
Multe lanțuri de aprovizionare încep să se redreseze după problemele din ultima vreme. Anul 2022 va fi catalogat drept “anul șurubului de aur”, constrângerile continue pentru microcontrolere și componentele discrete de putere generând dificultăți. Marea întrebare care se pune în 2023 este dacă va mai exista cerere în momentul în care unele dintre aceste șuruburi de aur vor începe să se materializeze. Credem cu toată convingerea că cererea nu va dispărea, deoarece considerăm că acest an este anul în care proiectanții și inginerii se întorc la activitatea de inovare. Deși unele provocări legate de aprovizionare vor exista în continuare, inginerii sunt pregătiți să dezvolte proiecte noi, iar Digi-Key este gata să îi sprijine în noile lor încercări.
- În ciuda tuturor acestor dificultăți, “cuvintele la modă” în lumea electronicii sunt IoT, Industrie 4.0, calcul embedded, coboți, inteligență artificială, calcul edge, pentru a numi doar câteva dintre aceste tehnologii extrem de importante. Cât de mult interes manifestă Digi-Key față de aceste noi tehnologii și cât de mare este impactul lor asupra activității companiei?
Am anunțat recent că am adăugat peste 550 de noi furnizori în activitatea noastră principală, în Digi-Key Marketplace și în programul Fulfilled by Digi-Key, precum și 75.000 de SKU-uri în activitatea noastră principală în 2022. Printre acești furnizorii cheie adăugați se numără AirBorn, Endress+Hauser, EPC Space, Isabellenhutte și Schneider Electric. Furnizorii pe termen lung, cum ar fi Amphenol, continuă, de asemenea, să își extindă ofertele prin adăugarea de noi produse din diferite divizii.
Anul acesta va fi, de asemenea, un an record de lansări NPI pentru mulți furnizori IoT. Companii din fiecare categorie au anunțat o mulțime de lansări de produse pentru acest an și anume Taoglas, U-Blox, Nordic Semi, Laird Connectivity și Espressif.
Digi-Key oferă acum Digi-Key Marketplace, unde vânzătorii pot oferi produse adiacente la componentele electronice și soluțiile de automatizare. Scopul nostru este de a facilita mereu clienților posibilitatea de a găsi ceea ce au nevoie, atunci când au nevoie.
În plus, am lansat primul episod din cel de-al doilea sezon al seriei noastre video “Supply Chain Transformed”, care se concentrează pe progresele în materie de IoT, conectivitate, senzori și urmărirea activelor în cadrul lanțului de aprovizionare. Seria de trei episoade aruncă o privire mai atentă asupra modului în care lumea abordează provocările noi și mereu prezente în logistica globală și explorează modul în care tehnologia este pregătită să ofere vizibilitate și înțelegere a riscurilor din lanțul de aprovizionare.
- Ne aflăm, totuși, la început de an. Cum vede Digi-Key anul 2023 din perspectiva noilor tehnologii, dar și, în general, va fi un an mai bun?
Vedem că ne aflăm mai degrabă într-un an de tranziție. În timp ce Digi-Key tinde să crească cu o rată dublă față de cea a industriei, ne așteptăm ca 2023 să fie mai degrabă un an cu venituri provocatoare. Fiind o companie privată, din fericire, considerăm că acesta este un an de pregătire pentru creșterea viitoare, nu un an în care trebuie să aibă loc reduceri semnificative sau orice altceva. Așadar, ne pregătim intens pentru această creștere viitoare în culise, cu o serie de inițiative pentru a face ca experiența clienților noștri să fie și mai bună.
- Ce mesaj transmite Digi-Key atât pasionaților, cât și producătorilor din România care lucrează în industria electronică?
Suntem aici pe termen lung, întrucât am investit atât în livrări DDP, cât și în livrări cu plata în lei. Vom continua să investim în portofoliul nostru extins de produse și soluții pentru a oferi clienților români cele mai bune servicii din clasă.
Digi-Key Electronics | https://www.digikey.ro