Cea mai mare problemă care complică eforturile de proiectare

by donpedro

La începutul anului, am încheiat un parteneriat cu Molex în vederea efectuării unui sondaj în rândul inginerilor proiectanți cu privire la provocările specifice cu care se confruntă.

Dave Doherty, President, Digi-Key

Starea lanțului de aprovizionare

Conform rezultatelor sondajului și fără să surprindă pe nimeni, problema numărul unu care complică eforturile de proiectare ale inginerilor este lipsa de disponibilitate a produselor din cauza cererii crescute și a lanțurilor de aprovizionare perturbate. În concordanță cu aceste provocări, s-a raportat că principalul set de competențe dorite a fost o mai mare conștientizare a lanțului de aprovizionare la începutul ciclului de proiectare, pentru a facilita eforturile de achiziție și producție din aval.

Lanțurile de aprovizionare sunt rețele complexe care nu sunt întotdeauna ușor de actualizat. Întreruperile au provenit din mai multe surse: disponibilitatea materiilor prime și a metalelor, închideri de fabrici, blocaje logistice și multe altele. Furnizorii și distribuitorii au încercat să reacționeze oferind informații suplimentare, însă planificarea a fost în continuare dificilă, fără a putea avea încredere totală în termenele de confirmare. Inginerii proactivi integrează cât mai multă flexibilitate în proiectele lor, asigurându-se că sursele alternative figurează pe listele de furnizori aprobați.

Site-urile web, precum cel al Digi-Key, prezintă referințe încrucișate, variante alternative de ambalare, piese similare și posibilitatea de a afișa căutări de produse în sens invers, unde puteți deselecta parametrii mai puțin critici ai componentei dorite pentru a găsi produse care corespund celor mai importanți parametri. Ultima piesă din acest puzzle este asigurarea unei vizibilități cât mai mari a previziunilor pe termen lung. Transmitem, apoi, aceste informații agregate furnizorilor pentru planificarea capacității lor și pentru a anticipa mai bine decalajele care pot apărea în neconcordanța dintre cerere și ofertă.

Anul 2022 va fi cel mai bine amintit ca fiind anul “șurubului de aur” – un termen utilizat pentru a descrie o situație în care o singură componentă, sau un număr limitat de componente, blochează întreaga vedere. Termenul provine din realitatea că mai multe piese, împreună, sunt necesare pentru a finaliza un proiect, iar absența uneia dintre ele duce la imposibilitatea de a construi produsul. Acest fapt provoacă un mix de probleme legate de stoc și are ca rezultat dezechilibrul pe care îl vedem acum, în care mulți clienți și distribuitori creează stocuri excesive, dar nu sunt în măsură să satisfacă cererea clienților din cauza lipsei acestor câteva componente esențiale.

În prezent, aceste “șuruburi de aur” au constat în familii de tehnologii precum microcontrolerele și produsele de putere. Privesc cu mai mult optimism faptul că microcontrolerele bazate pe CMOS își vor reveni mai repede decât alte produse precum carbura de siliciu sau dispozitivele de putere create pe plachete tradiționale de 6 sau 8 inci. Orice creștere a capacității pare să fie absorbită de nevoile industriei auto.

Experiența clienților

Clienții din întreaga lume ne-au transmis că își doresc produse care să ajungă mai repede, să fie mai mici și mai ieftine. Nu anticipăm că aceste așteptări se vor schimba în viitorul apropiat și credem că Legea lui Moore este încă vie și va continua să răspundă acestor nevoi.

Sondajul a arătat că aproximativ 65% dintre ingineri au declarat că instrumentele de proiectare îmbunătățite conduc sau le simplifică eforturile de proiectare. Marele progres în acest domeniu a fost schimbul de informații între furnizori și distribuitori și încercarea de a face ca toate informațiile să fie mult mai răspândite.

Înțelegem că, atunci când clienții caută o gamă largă de produse la începutul cercetării lor, aceștia au tendința de a începe de la un distribuitor. Atunci când doresc cele mai profunde și mai bogate informații, nu există un loc mai bun decât cel al producătorului. Mai degrabă decât să stocăm o mare parte din informațiile furnizorului pe site-ul nostru web, oferim link-uri direct către furnizor, astfel încât să puteți fi siguri că accesați cea mai recentă revizuire a unei fișe tehnice sau a unei note de aplicație. Alte tipuri de informații includ imagini 2D sau 3D ale componentelor, precum și simboluri schematice și amprente. Conectăm aceste informații la diverse platforme EDA pentru a vă permite să vă continuați eforturile de proiectare fără a fi nevoiți să “săriți” de la un site la altul.

Ne-am reproiectat experiența de căutare, deoarece numărul de repere pe care le oferim a crescut de la câteva sute de mii la câteva milioane. Încorporăm o logică de “căutare fuzzy” și vom introduce o experiență mai bună de căutare atât a conținutului, cât și a anumitor coduri de componente.

În sfârșit, continuăm să investim și să ne îmbunătățim motorul de estimări. Cu excepția unor perioade foarte neobișnuite (cum este cea de acum), majoritatea previziunilor noastre vin din utilizarea trecută față de estimările viitoare ale clienților. Încorporăm învățarea automată pentru a putea face previziuni în funcție de numărul de componente pentru întreaga noastră gamă largă de produse acceptate, ceea ce este mult mai eficient decât mijloacele anterioare pentru a încerca să prezicem tendințele și tiparele variabile de utilizare. Observăm deja o prognoză mai bună pentru produsele nou introduse, care încorporează informații și modele din familia anterioară de produse pe care aceste dispozitive nou introduse le înlocuiesc.

În multe cazuri, clienții noștri doresc o experiență digitală fără fricțiuni; posibilitatea de a se autoservi 24/7. Investind continuu în noi instrumente, putem crește viteza, acuratețea și capacitatea de reacție prin încorporarea solicitărilor API, care extrag cele mai exacte informații în timp real, în momentul solicitării. Strategia noastră este de a lansa aceste îmbunătățiri încet și metodic, astfel încât site-ul să își păstreze caracterul familiar pentru utilizator, continuând în același timp să îmbunătățim experiența clienților.

Înțelegem că rolul nostru este acela de a fi o punte de legătură între noua tehnologie introdusă în mod constant de cei 2.300 de producători pe care îi susținem și cei peste 700.000 de clienți care caută să lanseze cele mai competitive și inovatoare produse de pe glob.

2023 și mai departe

Privind în viitor, inginerii vor trebui să caute în continuare flexibilitatea încă din faza incipientă a proiectelor lor, să aibă în vedere alternative și să apeleze la parteneri distribuitori și furnizori. Suntem aici pentru a vă alimenta inovarea și suntem atenți la reacțiile pe care ni le oferă clienții noștri.

Suntem împreună, prin provocări și oportunități, în timp ce continuați să construiți mașinile și dispozitivele care propulsează în viitor industrii precum cea a sănătății, a automobilelor, a energiei, 5G și IoT.

Digi-Key Electronics   |   https://www.digikey.ro

S-ar putea să vă placă și

Adaugă un comentariu