Sigfox, companie franceză înființată în 2010, este rețeaua IoT cu cea mai mare creștere la nivel global în ceea ce privește piețele acoperite, gama variată de aplicabilitate și numărul de producători de dispozitive dedicate. În prezent, prin extinderea în cele 60 de țări, Sigfox va deservi nevoile de conectivitate IoT pe teritorii cu populație însumată de peste 1 miliard de oameni.
La ora actuală, în ecosistemul Sigfox există peste 700 device-uri de la peste 650 firme, iar numărul acestora crește exponențial. Rețeaua operează în spectru liber spre utilizare prin reglementările de la nivel european, iar toți operatorii din rețeaua Sigfox sunt interconectați într-o singură rețea.
Printre investitorii globali ai companiei se numără companii de top precum: Samsung, Salesforce, Intel Capital, Total, Engie, Eutelsat, Telefonica sau Mitsubishi Heavy Industries, în timp ce printre clienții de la nivel mondial care utilizează soluțiile de conectivitate propuse de Sigfox se numără: Groupe PSA, Michelin, Total, Free, Securitas, Bosch, Louis Vuitton, Nestle sau Danone.
„Până în 2030, estimăm că toate obiectele care conțin cel puțin un circuit electronic vor fi conectate la internet într-un fel sau altul. Acestea sunt obiecte care se vor regăsi în fiecare aspect al vieții noastre de zi cu zi. Putem afirma că, în prezent, 7 din 10 nevoi de conectivitate IoT pot fi soluționate folosind Sigfox. Potențialul României pentru această piață este unul foarte mare și estimăm că în următorii 5-10 ani vor fi adoptate peste 20 milioane de device-uri conectate prin Sigfox”, a declarat Emma Park, VP Europe, Sigfox.
Potrivit reprezentanților companiei, soluțiile Simple IoT au o aplicabilitate mare în diferite domenii precum: transport și logistică, monitorizarea utilităților prin smart metering, smart buildings, retail și cold-chain, asigurări și e-health, agricultură și mediu, smart city etc. Printre beneficiile utilizării rețelei se numără informațiile și datele precise despre business, creșterea competitivității, extinderea afacerii, îmbunătățirea experienței clienților, dar și automatizarea proceselor de business.
„Piața de Internet of Things este mai mare decât pare la prima vedere. Nevoile clienților sunt foarte diverse și se regăsesc într-o gamă foarte variată de domenii. Primele proiecte demarate de Simple IoT în România au avut ca premisă două nevoi fundamentale ale clienților: prima se referă la informații pe care nu le puteau obține sau care aveau un cost de obținere foarte ridicat și cea de-a doua, cu un impact mai larg, se referă la utilizarea eficientă a resursei umane, mai ales în contextul dificultăților găsirii forței de muncă, în activitățile relevante business-ului și degrevarea acestora de activități repetitive și simple.
Conectivitatea oferită de noi este cea mai bună soluție pentru situațiile în care clientul are nevoie de informații specifice și precise de la echipamentele sale, dar în același timp și de o durată de viață mare a bateriei, cu o autonomie de ordinul anilor, precum și un cost de deținere și utilizare redus”, declară Dan Vlad, CEO & Founder Simple IoT.
În prezent, rețeaua Simple IoT are acoperire în orașe mari din România precum: București, Ploiești, Constanța, Brașov, Râmnicu Vâlcea, Sibiu, Cluj-Napoca, Timișoara și Arad, iar până la finalul anului, operatorul IoT estimează că va acoperi peste 50% din populația României.
Dan Vlad este CEO-ul și fondatorul companiei Simple IoT, cu peste 10 ani experiență în dezvoltarea produselor și peste 8 ani experiență în dezvoltarea și optimizarea proceselor de livrare. Printre investitori se numără Alexandru Lăpușan, CEO & Founder Zitec, Dragoș Dinu, ex-CEO Țiriac Holding și A&D Pharma și Laurențiu Scheușan, ex-CEO Labormed Alvogen.