Bobine de șoc pentru industria auto de la Panasonic

Patru motive pentru utilizarea acestor bobine

by gabi

Producator Panasonic

Când Panasonic a început dezvoltarea primului inductor de putere metalic compozit în urmă cu aproape două decenii, obiectivul cheie a fost proiectarea unui produs care să poată rezista la condiții severe și să ofere cea mai mare fiabilitate pentru aplicațiile auto. În zilele noastre, ingineria auto este martoră la progrese aproape amețitoare în electrificare. În mod corespunzător, cererea de componente pasive, cum ar fi bobinele, care rezistă fiabil la condițiile dure ale automobilelor, este mai mare decât oricând. În același timp, există o tendință clară către componente tot mai mici pentru a economisi spațiu și a reduce masa.

Odată cu lansarea de către Panasonic Industry a seriei ETQP, cerințele solicitate de industria auto, nu numai că au fost îndeplinite, dar în multe cazuri chiar au fost depășite. În cele ce urmează, vom evidenția pe scurt acele elemente cheie de design care au fundamentat reputația excelentă a PCC în multe domenii de aplicații:

1. Structură monolitică

Pe atunci, când a început dezvoltarea primelor inductoare metalice compozite, inductoarele de putere erau, practic toate, realizate din ferită. Acest tip de inductor constă din mai multe părți sinterizate care sunt combinate și vin cu un spațiu de aer în interiorul corpului. Datorită structurii sale asamblate, rezistența la vibrații a inductoarelor de ferită este limitată de la <4G la maximum 10G. În schimb, inductorul de putere compozit metalic Panasonic Industry are un design monolitic prin pulbere metalică presată în jurul firului de cupru. Structura monolitică duce la o rezistență mult mai mare la vibrații, până la 30G – în funcție de serie.

2. Structura terminalului

O altă caracteristică importantă, care garantează cea mai mare fiabilitate, este designul terminalului. Structura spațiului dintre partea din spate a terminalului și miez minimizează problemele de fisuri ale îmbinărilor prin lipire cauzate de stresul termic. În plus, o structură terminală unică fără îmbinare internă asigură o rezistență superioară la vibrații. Seria ETQP_M___Y__ conduce firul de cupru de la miezul interior la partea de jos a terminalului exterior, permițând o conexiune directă la PCB, asigurând cea mai mare stabilitate a conexiunii prin lipire.

3) Rezistența la temperatură

Pe măsură ce specificațiile de temperatură devin din ce în ce mai exigente în aplicațiile auto și ale altor clienți – nu în ultimul rând pentru că densitatea componentelor în vehiculele moderne crește din ce în ce mai mult – este esențial ca un inductor de putere să poată rezista la temperaturi ridicate pe o durată lungă de viață. În funcție de tip, seria ETQP este specificată pentru funcționare până la 160°C, inclusiv autoîncălzire. Acest lucru este posibil deoarece nu sunt utilizați adezivi în design, care reprezintă, de obicei, un punct slab pentru rezistența la temperatură. Materialul din rășină al miezului în sine, precum și acoperirea firului de cupru au o rezistență la căldură de peste 200°C.

4) Tip rezistent la vibrații

Deși tipurile standard ETQP oferă deja o rezistență foarte mare la vibrații, există unele aplicații care necesită o cerință și mai mare, de exemplu, PCB-urile care sunt montate direct pe un motor sau pe un grup motopropulsor. Panasonic Industry a abordat această provocare și a dezvoltat seria ETQP_M___YS_, asigurând o rezistență la vibrații de până la 50G. Acest lucru a fost posibil prin scăderea centrului de greutate cu o modificare a structurii terminalului – astfel încât această serie este gata de utilizare chiar și în cele mai solicitante medii.

Concluzionând, cu seria ETQP, Panasonic Industry a creat un inductor de putere a cărui structură monolitică a miezului metalic compozit în combinație cu designul terminalului și robustețea termică conduce la un produs cu cea mai mare fiabilitate chiar și pentru cele mai exigente cerințe din industria auto, la temperatură ridicată, aplicații cu vibrații ridicate, pe toată durata de viață a unui vehicul modern. Pentru mai multe detalii și pentru întreaga gamă de componente electronice accesați https://ro.rsdelivers.com/

Autor: Bogdan Grămescu
Aurocon Compec – https://www.compec.ro

S-ar putea să vă placă și