Studenţii Universităţii Tehnice din Iaşi, România, câştigătorii concursului EMEA Freescale Cup

by donpedro

Finala competiţiei Freescale Cup a fost găzduită de Universitatea Tehnologică din Praga, Cehia.

Studenţii din echipa “SPARK” a Universităţii Tehnice “Gh. Asachi” din Iaşi, România, au câştigat finala competiţiei Freescale Cup, găzduită de Universitatea Tehnică din Cehia (CTU). Competiţia a avut loc în perioada 3-4 Aprilie 2012 şi a reunit echipe de studenţi din Cehia, Franţa, Polonia, Slovacia, România, Germania şi Rusia.
Freescale Cup, sponsorizată de Freescale Semiconductor, este o competiţie globală în care echipe de studenţi construiesc, programează şi concurează cu un model de maşină inteligentă, urmând un anumit traseu, stabilit pe loc. Cea mai rapidă maşină care termină cursa fără a ieşi de pe pistă câştigă competiţia. Acesta este primul sezon al competiţiei Freescale Cup din regiunea Europa – Orientul Mijlociu – Africa (EMEA).
Finalele din 2012 au fost un adevărat succes, 33 de echipe participante concurând cu maşinile pe pista Freescale Cup în Praga. Competiţia a fost organizată în două runde. În

turele de calificare, studenţii au avut şansa de a demonstra ce au construit în timpul anului şi soluţiile inovative pe care le-au dezvoltat. Pista de 112m2 a fost alcătuită din limitatori de viteză, o intersecţie, un deal şi curbe în zig-zag. Fiecare maşină a trebuit să ruleze cu cel mai bun timp pe tură, de două ori consecutiv pentru a ajunge în runda finală.
Cele mai bune 15 echipe au fost selectate pentru runda finală din a doua zi a competiţiei. Echipa “SPARK”, de la Universitatea Tehnică din Iaşi (România), a câştigat competiţia, întrecând echipa “3.14” de la Universitatea Tehnică din Slovacia şi echipa de la Politechnika Wroclawska din Polonia.

“Creativitatea demonstrată de toate echipele pentru a face faţă condiţiilor pistei, precum şi expertiza dovedită în folosirea soluţiilor avansate de circuite integrate Freescale, au fost extraordinare” a declarat Flavio Stiffan, Program Manager al Competiţiei Freescale Cup în EMEA. “Sperăm că prin participarea la acest program studenţii şi-au îmbunătăţit abilităţile tehnice şi lucrul în echipă şi suntem nerăbdători să îi vedem concurând în Marea Finală, alături de câştigătorii celorlalte regiuni.”

Premiul “Cea mai inovativă echipă” a fost câştigat de “Spektrum Research Group” de la

Universitatea de Tehno­logie din Silezia, Polonia. Premiul pentru “Cel mai bun video de prezentare” a fost câştigat de Facultatea de Automatică şi Calculatoare din cadrul Universităţii Politehnice Bucureşti, în timp ce premiul special pentru “Cea mai bună uniformă” a mers la echipa “PERSEUS” de la Universitatea Tehnică Brno, Cehia.
Fotografii şi înregistrări ale evenimentului se găsesc la adresa de internet: http://streetsmarts.freescale.com

Echipa câştigătoare va participa la finala care se va organiza în cadrul Freescale Technology Forum (FTF) în San Antonio, Texas, 18 – 21 Iunie, pentru a concura împotriva finaliştilor din celelalte regiuni – Asia şi America.
Pe lângă participarea la competiţie, studenţii au avut oportunitatea de a-şi împărtăşi munca şi aplicaţiile cu colegi de-ai lor din alte ţări, cu facultatea, cu inginerii Freescale, dar şi cu clienţi şi parteneri din industrie.

Anatomia unei maşini inteligente
Crearea acestui automobil inteligent necesită:
• programarea de software embedded şi crearea circuitului de bază, folosind echipamente Freescale, incluse în kit-ul de intrare în competiție;
• studenţii să creeze părțile hardware şi software de control al motorului pentru a propulsa şi conduce maşina lor inteligentă;
• studenţii să interfațeze o cameră video pentru a naviga cu maşina pe traseul cursei urmând linia de ghidare.

Componentele standard ale mașinii inteligente sunt setul automodel, servo motor, motoare electrice, o baterie cu încărcător şi un ghid cu instructiuni. Mai jos este o listă a elementelor specifice fiecărei funcţii:
• şasiu – model la scala 1/18;
• propulsie – motoare 7.2V DC (unul pentru fiecare roată din spate);
• direcție – servo motor;
• sistem de control – Freescale- MCU Qorivva MPC5604B automotive;
• controlul motorului – Freescale- placă modul analogic;
• MC33931 H-Bridge;
• orientare – camera video CMOS.

Echipele formate din maxim trei studenți au primit kit-urile de participare la Freescale Cup în luna octombrie 2011 şi au lucrat împreună cu profesorii lor pentru a crea cea mai rapidă maşină inteligentă, în regiunea EMEA.

Înscrieri pentru sezonul 2012 – 2013
Înscrierile pentru sezonul 2012 – vor începe în luna aprilie cu întâlniri de informare în cadrul universităţilor interesate. Contactele pot fi găsite la www.freescale.com/freescalecup.

Freescale Semiconductor
www.freescale.com

S-ar putea să vă placă și