Sunt rugat adesea de investitori şi furnizori să descriu “aplicaţia killer” pentru microcontrolerele şi produsele noastre analogice. Răspunsul simplu este că nu există aşa ceva. Cu toate acestea, Microchip continuă să crească organic inclusiv prin achiziţii cu atenţie alese.
În loc să se urmărească evaziv una sau două aplicaţii de volum foarte mare, modelul de afacere al Microchip se bazează pe diversificare, includere de produse, aplicaţii, particularizare către client, pieţe deservite şi zone geografice. Dacă este gestionată corect, această strategie bazată pe diversificare poate ajuta foarte bine mulţi alţi producători embedded, mari şi mici, să-şi îmbunătăţească modelele lor de afacere.
Mulţi producători de semiconductoare investesc milioane de dolari în cercetare & dezvoltare pentru a crea circuite integrate înalt specializate concurând pentru “aplicaţia killer”. Dar, în cel mai bun caz, aceasta poate fi o propunere riscantă de a cere furnizorilor să navigheze în condiţiile unei pieţe volatile fără garanţia de a fi prinşi în proiect şi fără amortizarea investiţiei. Tehnologiile de proces de ultimă oră, performanţele circuitului integrat, preţul, capacitatea, caracteristicile potrivite pentru produsul final şi în cele din urmă cerinţele clientului trebuie toate acoperite corespunzător.
O strategie de produs orizontală, pe de altă parte, permite creşterea pieţei cu o expunere minimă. De exemplu,
microcontrolerele noastre PIC® oferă combinaţia corectă între performanţe, periferice şi preţ pentru a atrage o gamă largă de aplicaţii şi clienţi OEM.
Produsele noastre pot fi găsite în mii de aplicaţii banale precum termostate, detectoare de fum şi aparate de cafea – necesare în viaţa de zi cu zi, unde oportunităţile de vânzare sunt mai consistente. Diversificarea protejează mai bine Microchip de fluctuaţii faţă de orice altă aplicaţie, piaţă sau economie.
Clienţii care solicită cantităţi mici de dispozitive pe siliciu sunt la nivel mondial de ordinul zecilor de mii, reprezentând o oportunitate de piaţă uriaşă. Acest grup este adesea ignorat de giganţii în semiconductoare, care-şi consumă timpul şi resursele alergând după “aplicaţia killer”. În vreme ce partenerii de distribuţie pot juca un rol semnificativ în deservirea acestor clienţi mici, producătorul câştigător trebuie să ofere o “soluţie a întregului produs”, incluzând circuitul semiconductor, unelte sofisticate de dezvoltare, documentaţie tehnică şi note de aplicaţii, precum şi suport tehnic dedicat.
În numeroase cazuri, aplicaţiile de mic volum de astăzi se pot transforma în ani, în încasări de mare volum. Microchip are mai mult de 70 000 de clienţi – un grup divers care include clienţi mici, dar şi companii din Fortune 500 care domină în pieţele lor.
Memoriile și cipurile care servesc doar o singură “aplicaţie killer”, pot fi proiectate pe baza unei reduceri de … un leu a costurilor faţă de concurență.
Oferind o platformă embedded bazată pe arhitectură patentată, migrare fără probleme a codului şi o ofertă vastă de dispozitive, OEM-urile au puţine stimulente de a schimba soluţiile de la un ciclu de proiectare la altul. În loc de a proiecta o nouă arhitectură de fiecare dată, ele păstrează investiţia în cod şi pot cu uşurinţă găsi dispozitivul semiconductor potrivit bazat pe necesitatea de schimbare a performanţelor produsului final.
Prin oferirea unei soluţii ce răspunde cerinţelor multora, producătorii de cipuri pot diversifica modelele lor de afaceri, creând un avantaj competitiv convingător. Suplimentar, o concentrare mai atentă asupra pieţelor “lipsite de farmec” în locul “aplicaţiilor killer” poate oferi multor furnizori de dispozitive embedded creşteri de vânzări predictibile.