Lanțul de aprovizionare digital reunește date culese din diferite părți ale lanțului de aprovizionare, cum ar fi procurarea de materiale, producția și distribuția, pentru a-i ajuta pe responsabilii cu aprovizionarea să îmbunătățească logistica. Prin furnizarea tuturor acestor analize, un lanț de aprovizionare digital poate oferi utilizatorilor economii de costuri aproape imediate și perspective strategice pe termen lung.
Pandemia a accelerat trecerea la soluții digitale pentru multe companii din întreaga lume și este important să se mențină acest impuls. În timp ce DigiKey oferă unele dintre cele mai avansate opțiuni API din industrie pentru cei care sunt pregătiți – inclusiv disponibilitatea produselor, oferte de preț, expedieri programate și API pentru lanțul de aprovizionare privind managementul rezervărilor – dispune, de asemenea, de instrumente pentru companiile care sunt la început de drum în domeniul digital.
Îmbunătățirea rolului unui responsabil cu aprovizionarea
Una dintre cele mai greșite concepții despre lanțurile de aprovizionare digitale este că acestea ar elimina rolul unui cumpărător de produse, dar acest lucru, pur și simplu, nu este adevărat. Adoptarea soluțiilor digitale pentru achiziții vă consolidează rolul – făcându-l mai strategic prin reducerea timpului petrecut cu sarcini plictisitoare.
De exemplu, instrumente precum myLists de la DigiKey, sistemul nostru de administrare a listelor de componente, le permite responsabililor cu aprovizionarea să lucreze mai inteligent, nu mai greu, prin utilizarea funcției de ofertare pentru a păstra totul într-o singură locație la îndemână, a crea mai multe oferte de preț dintr-o singură listă de componente și a converti cu ușurință ofertele de preț în comenzi online. Această soluție digitală este doar una dintre numeroasele modalități prin care DigiKey oferă clienților foi de parcurs pentru a găsi calea optimă către un lanț de aprovizionare complet digitalizat.
În plus, prin efortul de a începe procesele de digitalizare în cadrul organizației dumneavoastră, industria și întregul lanț se confruntă cu mai puține perturbări, pe lângă beneficiile legate de sustenabilitate.
Date și analize
O componentă esențială a succesului lanțului de aprovizionare nu este doar deținerea de date, ci și înțelegerea și utilizarea acestora. Dacă datele nu sunt transpuse în decizii aplicabile, acestea sunt cu adevărat inutile în lanțul de aprovizionare. Datele mari și analizele reprezintă un duo tehnologic care îi poate ajuta pe specialiștii în aprovizionare să pătrundă prin cantități masive de date pentru a-și optimiza munca.
Chiar dacă nu sunteți, încă, pregătiți să faceți saltul către un lanț de aprovizionare complet digital, una dintre cele mai simple modalități de a începe cu soluții digitale, care să valorifice la maximum tehnologia actuală de date și de analiză, este să configurați un proces de ofertare. Un proces de ofertare reprezintă, în sine, o economie de timp majoră pentru oricine se ocupă cu ofertele din organizația dumneavoastră. Stabilirea unui proces de ofertare vă va arăta, de asemenea, puterea și viteza soluțiilor digitale. Pe lângă eficiență, responsabilii cu achizițiile pot valida cu ușurință ROI-ul care însoțește astfel de soluții digitale.
Inovații în lanțul de aprovizionare al DigiKey
DigiKey investește în inovarea lanțului de aprovizionare care va servi clienților noștri pentru anii următori. De la seria noastră video axată pe progresele în IoT, conectivitate, senzori și urmărirea activelor în cadrul lanțului de aprovizionare, până la soluțiile noastre de achiziții strategice pentru a îmbunătăți eficiența și a evita problemele legate de lanțul de aprovizionare, cei care ne urmăresc pot vedea că echipa lucrează pentru a aborda provocările logistice globale acum și în viitor.
Autor: Arkadiusz Rataj,
Supply chain solutions director, EMEA, DigiKey
Digi-Key Electronics | https://www.digikey.ro