BMZ dezvoltă un concept alternativ de baterii pentru proiectul “Adaptive City Mobility (ACM) 2”

by donpedro

ACM_CITY-eTAXI_FLansat de Ministerul Federal al Economiei şi Energiei din Germania, proiectul “Adaptive City Mobility (ACM) 2” deschide noi modalităţi de abordare pe baza uşoarelor maşini electrice inovative CITY eTAXI, special proiectate pentru mediul urban. Datorită noului sistem modular de înlocuire a bateriei, ce a fost dezvoltat special pentru acest proiect de BMZ, liderul european al producătorilor de baterii litiu-ion, CITY eTAXI este prezentat acum ca prototip final 1:1. Acesta este capabil de a opera complet independent de existenţa staţiilor de încărcare.

Astfel CITY eTAXI este cel mai important element al unei soluţii complete de sistem prietenos cu mediul, eMobility. Realizarea a fost implementată, în afară de conceptul Ametras, BMZ, Eurodesign, Fraunhofer ESK, Roding Automobile, PEM/RWTH Aachen, Siemens, Streetscooter şi Weiss Plastik – de personalităţi renumite precum Prof. Dipl.-Ing. Johann Tomforde, inventatorul multor vehicule legendare, Prof. Peter Naumann, binecunoscut designer de vehicule la Universitatea de Ştiinţe Aplicate din Munchen, Prof. Dr.-Ing. Achim Kampker, expert de producţie în domeniul mobilităţii electrice, Rauno Andreas Fuchs, expert pentru mobilitate urbană prietenoasă cu mediul şi CEO al proiectului Green City GmbH în Munchen, precum şi iniţiatorul proiectului Paul Leibold.

Maşinile CITY eTAXI sunt puse în mişcare de două motoare aflate în partea din spate a vehiculului şi sunt alimentate de 6 (pentru versiunea cargo 8) baterii modulare interconectate printr-un sistem inteligent de management al bateriilor. Capacitatea de 6 ori 1,9 kWh permite parcurgerea de distanţe de aproximativ 120 de km. Dacă este necesar, maşina poate atinge 80 km/oră.

Dezvoltarea sistemului de înlocuire a bateriilor, care sunt integrate în ambele părţi ale vehiculului, s-a concentrat pe o manevrare uşoară, care să îi permită şoferului să schimbe imediat modulele descărcate cu unele complet încărcate, fără timpi de aşteptare în staţiile de înlocuire.

Înlocuirea începe cu autentificarea şoferului la staţiile speciale de înlocuire. În urma acestei operaţiuni, staţia eliberează un sertar unde trebuie introdus modulul descărcat, iar apoi se deschide un nou sertar cu un modul încărcat. Modulele cu o masă de 15 kg sunt sigure şi inactive atunci când sunt nemontate. Activarea apare după instalarea în vehicul. Se poate concepe pe viitor un sistem de înlocuire automat. Alternativ, cele 6 (sau 8) module pot fi încărcate şi prin dispozitivul de încărcate de la bord, în aproximativ 6 ore.

BMZ GmbH
www.bmz-gmbh.de

S-ar putea să vă placă și