e-commerce

by donpedro

Întreprinderile, mari sau mici, tind să-şi dezvolte prezenţa pe Web în etape. La apariţia pe Web, întreprinderea doreşte să-şi folosească site-ul pentru îmbunătăţirea serviciilor către clienţi şi să producă profit. În acest stadiu începe comerţul electronic

Cerinţele comerţului electronic

Figura 4 Modelul de bază pentru găzduirea paginilor de prezentare a magazinelor virtuale

Nu este îndeajuns să alegi clienţii care produc cel mai mare profit; aceşti clienţi sunt foarte puţini. Mai mult, trebuie să oferi o platformă care poate satisface nevoile clienţilor, pe măsură ce necesităţile lor devin din ce în ce mai complicate.
Multe afaceri de mărime mică sau medie întâmpină dificultatea de a face faţă costurilor mari necesare pentru comerţul electronic.
Crearea unui mediu complet de vânzare on-line poate cere foarte mult timp, bani şi experienţă tehnică. Multe afaceri se opresc la prima sau a doua etapă din cele trei în construirea unui comerţ electronic eficace. Cele trei etape presupun următoarele:
Etapa întâi

Figura 5 Modelul simplu de gazduire al comerţului electronic

• dezvoltarea unui site în care sunt prezentate produsele (în locul unui catalog de tip bază de date) şi efectuarea tranzacţiilor off-line;
• avantaje: site-urile simple de Web realizate uşor şi repede, cu costuri mici;
• dezavantaje: aceasta limitează funcţia Internetului de dezvoltare; nu sunt implicate posibilităţi de profit.
Etapa a doua
• dezvoltarea unui catalog on-line şi efectuarea tranzacţiilor off-line;
• avantaje: nu sunt necesare tehnologii complicate;
catalogul poate administra o gamă largă de produse;
• dezavantaje: realizarea catalogului măreşte costurile, fără posibilitatea de a face economii prin tranzacţii on-line.
Etapa a treia
• dezvoltarea unui catalog on-line şi efectuarea tranzacţiilor on-line;
• avantaje: se poate administra o gamă largă de produse şi se pot face vânzările la un preţ mic;
• dezavantaje: realizarea catalogului este scumpă şi administrarea tranzacţiilor on-line necesită tehnologii complicate.

Serverul de tranzacţionare

Figura 6 Modelul de găzduire al comerţului

Furnizorii de servicii trebuie să ofere o soluţie afacerilor care nu au bugetul sau experienţa tehnică necesară pentru realizarea etapei a treia. Varianta cu server de tranzacţionare a sistemului electronic permite creatorilor de directoare electronice şi furnizorilor de servicii pentru Internet să devină adevăraţi furnizori de comerţ electronic, oferind tranzacţii electronice complete şi tehnologii pentru securitate. Aceasta poate include software pentru o creare facilă de site-uri, folosind şabloane şi metode simple de point-click-and-drag, cât şi posibilităţi de comerţ pentru efectuarea vânzărilor de seturi largi de produse cu preţuri variabile.

Figura 7 Model de gazduire al comerţului electronic

Cu un comerţ electronic cu server de tranzacţionare, furnizorii de servicii pot efectua tranzacţii pentru mai mulţi vânzători, fiecare având propriile produse. Instrumentele pentru construcţia uşoară a site-urilor de Web pot ajuta afacerile care nu dispun de experienţa tehnică necesară să creeze site-uri de Web şi pagini de cataloage.
Este probabil ca furnizorii de servicii să-şi prezinte oferta sub orice combinaţie dintre următoarele modele clienţilor pe care îi găzduiesc pe platforma de comerţ electronic:
• Un singur site de Web – Clientul deţine un site de Web pe un server de Web şi poate avea un URL (uniform resource locator, locator uniform de resursă) unic. Nu există tranzacţii on-line, dar există posibilitatea de e-mail;
• Pagină de prezentare a magazinului virtual unică; clientul deţine un singur magazin virtual pe un singur server al gazdei. Pagina de prezentare a magazinului virtual are un URL unic, o bază de date şi un proces de verificare;
• Mall – Furnizorul de servicii oferă (sau clientul contractează) pagini multiple de prezentare de magazine virtuale într-un mediu mall la aceeaşi adresă de URL şi bază de date, cu înregistrare distribuită, cu cartelă de vânzare, verificare, etc;
• Multihome – Mai multe pagini de prezentare de magazine virtuale localizate pe un server, dar fiecare cu propria adresă de URL, bază de date, formulare de vânzare şi de comandă, etc;
• Prezentare de produse on-site şi server de tranzacţionare – Paginile de prezentare pentru magazinele virtuale fără baze de date sunt găzduite într-o configuraţie multihome cu tranzacţionări realizate de serverul gazdă al comerciantului;
Aceste site-uri pentru vânzare sunt create cu un buton de cumpărare (buy button) pentru a permite ca produsul şi informaţiile de tranzacţionare să fie transmise către servere separate (dar în acelaşi mediu) ale gazdei.
• Prezentare de produse off-site şi server de tranzacţionare on-site – Paginile de prezentare pentru magazine virtuale fără baze de date sunt găzduite în exteriorul furnizorului de servicii – mediul de găzduire. Tranzacţiile sunt realizate de un server la distanţă al gazdei. Aceste site-uri pentru vânzare sunt create cu un buton de cumpărare pentru a permite ca produsul şi informaţiile de tranzacţionare să fie trimise către serverul la distanţă al gazdei. Figurile 4, 5, 6 şi 7 prezintă diferitele modele de găzduire.
– va urma –

S-ar putea să vă placă și