6. Exemple de mesagerie unificată
Scenarii de implementare
Esenţială în succesul dezvoltării pe piaţă a mesageriei unificate este necesitatea de a înţelege cerinţele din diversele segmente ale pieţei. Prin combinarea diferitelor aplicaţii de mesagerie unificată, furnizorul de servicii poate mări penetraţia pe piaţă, maximiza venitul şi stimula interesul pentru mai multe funcţionalităţi ale mesageriei unificate.
Abonatul cunoscător al mesageriei
Abonaţii cunoscători vor fi primii care vor adopta în totalitate mesageria unificată. Fie că aceşti abonaţi vor utiliza din abundenţă mesaje acasă fie la servici, cu mesageria unificată vor salva mai mult timp şi vor avea o creştere a productivităţii prin accesul la cele trei tipuri de mesagerii – voce, fax sau e-mail.
Cu tehnologia text-to-speech, abonaţii îşi vor putea auzi email-urile de la orice telefon. Utilizând un protocol standard pentru voce, ei vor putea să-şi audă mesajele vocale la PC. Serviciile viitoare pot adăuga şi alte aplicaţii la căsuţa poştală unificată. Consumatorul poate avea propria cutie poştală ce devine un agent personal ce trimite informaţii personalizate şi notificări presetate de abonat. De exemplu, dacă un agent de vânzări întârzie într-un aeroport poate păstra legătura cu biroul. Cu mesageria unificată agentul de vânzări este capabil să-şi verifice mesajele vocale, email-ul şi faxurile de la telefonul de pe aeroport.
Abonatul ocazional pentru e-mail
Din ce în ce mai mulţi oameni se abonează la e-mail de acasă pentru că din ce în ce mai multe companii oferă serviciul în mod gratuit. Mulţi dintre aceşti abonaţi pot fi numai utilizatori ocazionali ai email-ului. Ei nu îşi verifică frecvent e-mailul şi nu depind de el în comunicaţii. Acesta reprezintă un alt segment al pieţei care poate beneficia de avantajele mesageriei unificate.
Pentru aceşti abonaţi furnizorul de servicii poate oferi mai mult şi anume un serviciu voice-mail care să-i înştiinţeze despre mesajele lor e-mail. Aceştia pot fi anunţaţi de sosirea unui nou mesaj prin telefon. Astfel se reduce numărul de accesări care nu sunt necesare şi elimină frustrarea cauzată de timpul pierdut pentru verificarea cutiilor poştale goale.
O singură linie acasă
Majoritatea utilizatorilor ce au acces acasă la Internet cheltuiesc între 45 şi 74 de minute într-o singură sesiune (State of Net, 1998). La un utilizator cu o singură linie telefonică, aceasta înseamnă apeluri pierdute pe timpul sesiunii Internet. Pentru un utilizator abonat la mesageria unificată apelurile făcute pe perioada sesiunii pot fi selectate şi se poate răspunde la ele.
Cu mesageria unificată, abonaţii nu trebuie să se deconecteze pentru a afla dacă au primit vreun telefon. Ei pot accesa cutia poştală vocală on-line. Cu o interfaţă vizuală, chiar dintr-un browser WEB sau un client popular de e-mail, pot afla cine a lăsat mesaje, când şi care este lungimea mesajelor. Dacă doresc, pot avea opţiunea chiar de a asculta mesajele pe un PC dotat cu multimedia.
Preferinţe de mesagerie disparată
Construirea mesageriei comunitare a însemnat ştergerea barierelor de centralizare a fluxului de mesaje. Persoanelor care preferă email-ul trebuie să li se asigure comunicarea cu cei ce preferă poşta vocală şi invers. Mesageria unificată poate fi folosită pentru a face legătura între comunitatea utilizatorilor de e-mail şi cea a utilizatorilor voice mail-ului, extinzând comunicarea în reţele.
De exemplu, elevul care are un cont e-mail la şcoală, doreşte să comunice cu părinţii săi. Totuşi, părinţii nu au acces la un cont de e-mail dar se pot abona la poşta vocală. Cu o aplicaţie puternică de mesagerie unificată elevul poate înregistra un mesaj vocal şi-l trimite prin e-mail în cutia poştală vocală a părinţilor săi. Părinţii recepţionează mesajul vocal fără măcar să cunoască că acesta a fost trimis prin e-mail. Ei îl vor trata ca un mesaj vocal la care pot răspunde, îl pot salva sau îl pot şterge. Dacă doresc să răspundă îl vor trimite ca un e-mail cu un mesaj vocal ataşat.
Abonaţii cu telefoane mobile
Şi abonaţii cu telefoane mobile digitale pot beneficia de avantajele mesageriei unificate pentru a accesa mesajele primite. Pe ecranul de pe aparat îşi pot accesa cutia poştală şi pot vedea sau asculta mesajele vocale, prin fax sau e-mail. Pot utiliza anumite taste pentru a selecta mesajele care doresc să le asculte.
Abonaţii cu fax
Pentru abonaţii care doresc să utilizeze un fax, mesageria unificată le furnizează funcţionalităţi în plus faţă de cele furnizate în mod normal. Astfel, nu numai că vor putea să tipărească fax-urile, în funcţie de alegerile lor, dar pot vizualiza faxurile primite direct de pe ecranul PC-ului. Pot trata un fax ca pe un mesaj vocal, cu posibilitatea de a răspunde sau de a-l salva.
Cu mesageria unificată abonaţii pot avea funcţionalităţi de tip din-text-în-fax, direct din e-mail către un fax pentru a avea mesajul copiat pe hârtie. De exemplu, un antrenor al unei echipe de fotbal trimite asistentului un e-mail cu noua listă a echipei. Asistentul este într-o clinică dar el a auzit de tehnologia “e-mail prin text în mesaj vorbit”. În loc să scrie toate numele pe o bucată de hârtie, pur şi simplu el trimite un e-mail la numărul faxului de la clinică recepţionând hârtia cu echipa.