Unificarea mesajelor– SERIAL

by donpedro

Mesageria unificată reprezintă integrarea a mai multor tipuri de comunicaţii media, prin care utilizatorii pot să recepţioneze sau să transmită mesaje vocale, fax-uri şi email-uri de la o singură interfaţă, fie că se află pe un telefon fix, celular, PC sau PC cu acces internet.
În ultimii ani mai multe companii au creat produse care se încadrează în categoria numită mesagerie unificată. Acest tutorial va prezenta mesageria unificată mai puţin ca un produs ci mai mult ca un puternic mijloc de comunicare. Vor fi prezentate avantajele pentru abonaţii la acest serviciu alături de punctele de vedere ale furnizorilor de servicii (atât cei din telecomunicaţiile tradiţionale cât şi furnizorii de internet) şi modul în care aceştia vor beneficia de mesageria unificată

1. CONCEPTUL DE MESAGERIE UNIFICATĂ

Figura 1 Conceptele de bază la mesageria unificată

Esenţa în comunicaţii este ruperea barierelor. Telefonul rupe bariera distanţei şi a timpului astfel încât oamenii pot comunica în timp real sau aproape real când ei nu sunt în acelaşi loc. Acum sunt alte bariere care trebuie depăşite. De exemplu, oamenii utilizează diferite terminale pentru a comunica şi apar noi forme de comunicare cum ar fi e-mail, voice mail-ul, fax-ul şi pager-ele. Conceptul de mesagerie unificată implică spargerea barierei legate de terminal şi de mediu, astfel încât oameni care utilizează diferite tehnologii, diferite medii de transmisie sau diferite terminale să poată totuşi cominica cu oricine, oriunde, oricând.
Frecvent oamenii au mesaje pe care vor să le comunice, dar nu pot ajunge la destinatarul mesajului. Tehnologia îi ajută să depăşească această problemă cu bine; produsele disponibile sunt suficient de puternice şi de flexibile ca să îndeplinescă aceste nevoi. Standardele sunt importante pentru dezvoltările curente în comunicaţii. Produsele de care e nevoie sunt cele ce oferă interoperabilitate. Aceste produse pot să nu fie de la acelaşi producător, dar trebuie să opereze împreună pentru a reprezenta o soluţie puternică pentru clienţi.

2. AVANTAJELE PENTRU ABONAŢI
Mesageria unificată este agentul personal al utilizatorului. Ea îl ajută să trimită sau să recepţioneze mesaje, fie prin voce, e-mail sau fax. De asemenea, înştiinţează utilizatorul când primeşte un mail. Conceptul de înştiinţare reprezintă o componentă de bază a mesageriei. Anumiţi oameni vor să fie contactaţi cu orice preţ, oriunde, oricând. Fie că ei se află acasă sau în concediu, vor să fie înştiinţaţi cănd primesc mesaje. Alţii, ţin mai mult la viaţa lor particulară. Nu vor să fie deranjaţi spre exemplu, când dorm sau când servesc cina. Tehnologia mesageriei unificate oferă posibilitatea de a putea fi contactat aproape oriunde şi oricând, respectiv flexibilitatea unui control, după dorinţa abonatului, al momentului când poate fi contactat. Acesta se bazează pe conceptul din comunicaţii de “timpul dumneavastră”, unde abonaţii pot interacţiona cu mesajele cum şi când doresc.
Cu mesageria unificată, abonaţii reduc numărul de locuri pe care trebuie să le verifice pentru mesajele sosite vocal, prin e-mail sau fax. Cu o singură interfaţă, pot verifica toate tipurile de mesaje.
Există tehnologii ce asigură integrarea vocii în e-mail, cum ar fi software-ul text-to-speech (din text în vorbit) care face conversia e-mail-ului în cuvinte vorbite. De exemplu, de la aeroport utilizatorul poate da un telefon şi asculta mesajele e-mail, ceea ce face mai uşoară luarea deciziilor importante fără întârziere. Altă tehnologie diponibilă cum ar fi recunoaşterea vorbirii prezintă o mai bună calitate şi este mai puţin costisitoare.
De asemenea, tehnologiile oferă oamenilor posibilitatea de a procesa şi a răspunde la un mail. Ele oferă posibilitatea de a-l comunica altora şi de a-l folosi pentru mesageria comunitară.
Conceptul de mesagerie comunitară a apărut de la necesitatea profesorilor de a contacta părinţii. La început, s-a utilizat o structură arborescentă de telefoane pentru a transmite informaţia. O persoană apelează patru părinţi apoi, fiecare din aceştia, apelează alţi patru părinţi şi aşa mai departe până când toţi părinţii sunt anunţaţi.
Acest concept este o tehnică interesantă de comunicare în lipsa altor tehnologi mai bune. Totuşi, structura de arbore telefonic poate conduce la eşecuri.
Dacă la unul din părinţii contactaţi răspunde robotul telefonic în locul perosanei respective, următoarele patru persoane nu vor putea recepţiona mesajele. Mesageria comunitară implică o listă de distribuţie. Cu lista de distribuţie, mesajele pot fi înregistrate în voice mail sau e-mail şi pot fi trimise unui număr mare de persoane în mai puţin de un minut. Într-o listă de distribuţie dacă unul din abonaţi nu are cutie poştală pentru voce, el va putea fi contactat printr-un telefon. Mesageria comunitară ajută oamenii să comunice mai bine.
Uşor de utilizat, interfaţa cu utilizatorul este esenţială pentru a accesa cutia poştală pentru toate tipurile de mesaje. Fie de la telefon sau de la un PC conectat la internet, abonatul poate naviga prin această cutie poştală unificată cu un control total şi uşor, în orice moment (vezi figura 1). Verificarea email-ului prin telefon sau ascultarea mesajelor vocale de la PC devine o a doua natură.
Mesageria unificată este de asemenea şi un instrument în afaceri. Oferă 24 de ore din 24 posibilitatea lucrului cu informaţiile. Oamenii de afaceri pot utiliza telefonul pentru a obţine informaţii sau pentru a face tranzacţii. Pot cumpăra sau livra mărfuri fără să vorbeasă efectiv cu vreo persoană. Cu apariţia tehnologiilor noi, în special a Internetului, cele 24 de ore ale unei zile de lucru devin prospere. Mult mai multe informaţii pot fi accesate şi mai multe cumpărături pot fi făcute decât înainte. Prin Internet oamenii pot căuta despre mărfurile de care au nevoie şi pot găsi mult mai multe informaţii despre ceea ce vor să cumpere.
Computerul şi telefonul au devenit terminale pentru tranzacţii. Noile tehnologi au făcut ca un telefon să fie mult mai mult decât un dispozitiv cu care se putea asculta şi forma numere pentru a comanda produse. Companiile de telefoane canadiene au investit considerabil pentru a crea telefoane cu servicii suport cu afişare pe display ce utilizează tehnologia de interfaţare analogică pentru afişare (ADSIAnalog Display Services Interface). Această tehnologie permite ca telefonul să fie comutat din modul voce în modul date oridecâte ori este nevoie în timpul unei sesiuni de lucru. Acest dispozitiv a devenit un foarte util terminal pentru tranzacţii. Poate fi utilizat pentru tranzacţii bancare, pentru brokeraj sau chiar pentru a comandaa o carte sau o pizza. La celălalt capăt al reţelei de exemplu la restaurantul cu pizza, trebuie să existe o mică bază de date pe un PC de 1000$. Clienţii aplelează şi întră în modul date. Numerele lor de telefoane sunt recunoscute imediat ca şi clienţi anteriori şi pot face noi comenzi cu opţiunile prezentate pe ecranul telefonului. Adresa apelantului şi numărul de telefon sunt obţinute din baza de date. Această aplicaţie este un exemplu despre modul în care poate produce tehnologia soluţii de afaceri. Conceptul de mesagerie comunitară a fost extins în lumea afacerilor.
Informaţia poate fi trimisă la un grup de persoane şi răspunsul poate fi recepţionat. De la un telefon ADSI mesageria înlocuieşte aplicaţia (este ucigaşul aplicaţiei!).
Mesageria unificată presupune unificarea cutiilor poştale în sensul de a permite persoanelor să recepţioneze mesajele printr-un singur punct de acces şi de a avea acces la toate modurile de comunicaţii de care au nevoie. În viitor, de exemplu, bariera dintre cutia poştală vocală de la serviciu sau cea de acasă şi cutiile poştale de tip e-mail va fi simţitor mai mică.

– va urma –

S-ar putea să vă placă și