Totul despre VoIP – SERIAL

by donpedro

2.

Telefonia prin Internet – primul pas către
Telefonia prin Internet

Figura 7 Conexiune PC – Telefon

Deşi progresează rapid,

Figura 8

telefonia prin Internet are anumite probleme în ceea ce priveşte stabilitatea şi calitatea sunetului datorate în primul rând limitărilor introduse de lăţimea de bandă a transmisiei prin Internet şi de tehnologiile curente de comprimare a datelor.
Majoritatea corporaţiilor sunt interesate de creşterea calităţii serviciilor, şi de reducerea facturilor telefonice; astfel, acestea limitează aplicaţiile telefoniei prin Internet la propriile reţele intranet. Reţelele Intranet, având lăţimea de bandă anticipată superioară reţelei publice Internet, pot suporta transmisii full-duplex şi comunicaţii vocale în timp real. Cele mai multe companii îşi limitează traficul comunicaţiilor vocale prin reţea la aplicaţii asincrone half-duplex (mesagerie vocală).
Telefonia prin internet aplicată în reţele intranet asigură utilizatorilor economii importante în cazul apelurilor între oraşe situate la mare distanţă unul de altul; pot efectua apeluri punct-la-punct prin intermediul serverelor portal ataşate reţelelor locale (LAN), fără a fi necesare programe specializate sau conturi Internet.
De exemplu, utilizatorul A din New York doreşte să apeleze (punct-la-punct) un utilizator B situat la sediul companiei din Geneva. Ridică receptorul şi apelează o extensie pentru a se conecta la serverul portal echipat cu o placă ce asigură transmisia comunicaţiilor vocale şi un program ce asigură compresia şi conversia acestora. Server-ul configurează centrala telefonică particulară (PBX) care digitizează convorbirea telefonică.
Apoi, apelează numărul biroului din Londra şi server-ul transmite convorbirea (sub formă de pachete IP), prin intermediul protocoalelor IP ale reţelei WAN, către portalul din Geneva. Portalul din Geneva converteşte semnalul digital în semnal analogic şi îl transmite utlizatorului B.
Această versiune a telefoniei prin Internet asigură de asemenea transmiterea comunicaţiilor vocale (digitizate) şi traficul de date prin intranet având ca suport aplicaţii partajate.
– va urma –

S-ar putea să vă placă și