Cerințele industriei aviatice de a avea aeronave de ultimă generație, cât mai eficiente și cu cele mai reduse emisii sunt impulsionate de un obiectiv general de sustenabilitate și de decarbonizare. Pentru a îndeplini aceste obiective, dezvoltatorii de sisteme de alimentare pentru aviație trec la sisteme de acționare electrice, pe măsură ce tendința către aeronave mai electrice (MEA – More Electric Aircraft) continuă să crească. Pentru a oferi industriei aviatice sisteme electrice complete de acționare, Microchip Technology a anunțat o nouă soluție integrată de alimentare, care combină plăcile de comandă însoțitoare cu modulele HPD (Hybrid Power Drive) disponibile în tehnologie SiC sau Si, cu o gamă de putere cuprinsă între 5 kVA și 20 kVA.
Noua soluție integrată de alimentare pentru sistemele de acționare păstrează aceeași amprentă, indiferent de puterea de ieșire. Plăcile de comandă însoțitoare au fost proiectate pentru a fi integrate cu modulele HPD de la Microchip pentru a oferi o soluție de comandă a motoarelor “all-in-one” pentru electrificarea unor sisteme precum comenzile de zbor, frânarea și trenul de aterizare. Soluțiile de alimentare de la Microchip au fost gândite să se adapteze în funcție de cerințele aplicației finale, de la sisteme de acționare mai mici pentru drone până la sisteme de acționare de mare putere pentru aeronave eVTOL (Electric Vertical Take-Off and Landing), MEA și aeronave complet electrice.
Aceste dispozitive de înaltă fiabilitate sunt testate conform condițiilor descrise în DO-160, “Condiții de mediu și proceduri de testare pentru echipamente de bord”. Există mai multe caracteristici de protecție, inclusiv detecție “shoot-through”, (n.red.: este un fenomen în care curentul electric trece prin dispozitivele de comutare (de exemplu, tranzistoare) într-un mod nedorit și necontrolat, fără a fi gestionat corect de semnalele de control. Acest lucru poate duce la deteriorarea componentelor și la funcționarea ineficientă a circuitului), protecție la scurtcircuit, protecție la desaturare, blocare la subtensiune (UVLO) și blocare (clampare) activă efect Miller.
Plăcile de control au fost proiectate pentru a fi comandate cu semnale PWM externe bazate pe semnalizare diferențială de joasă tensiune (LVDS – Low Voltage Differential Signaling) în conformitate cu TIA/EIA-644 pentru interferențe electromagnetice (EMI – Electromagnetic Interference) reduse și o bună imunitate la zgomot. Placa de comandă oferă ieșiri diferențiale pentru semnale de telemetrie, cum ar fi curentul magistralei de curent continuu, curentul de fază și curentul solenoidului, prin preluarea reacției de la șunturile prezente în modulul HPD și tensiunea magistralei de curent continuu. De asemenea, oferă o ieșire directă pentru doi senzori de temperatură PT1000 disponibili în modulul de alimentare HPD.
Plăcile de comandă însoțitoare sunt soluții compacte, cu greutate redusă și profil mic, pentru a optimiza dimensiunea și eficiența energetică a sistemelor de acționare. Driverele au fost proiectate să opereze în intervalul de temperatură de la -55°C la +110°C, ceea ce este esențial pentru aplicațiile din domeniul aviației, care sunt adesea expuse la medii dure.
Aceste plăci izolate necesită doar o singură intrare de 15VDC pentru circuitul de control și acționare; tensiunile suplimentare necesare sunt generate pe placă. Astfel, se reduce semnificativ numărul de componente de sistem, iar cablarea sistemului este simplificată.
Mai multe informații în limba Engleză: Electronica Azi International