Platformă software pentru a interconecta infotainment auto și aplicaţii de control

by donpedro

Freescale Semiconductor și eSOL, un lider dezvoltator de soluții software integrate ce lucrează în timp real, au anunțat că vor colabora pentru a furniza soluții software pentru dispozitive auto Vybrid Freescale.

Dispozitivele Vybrid cu două nuclee asimetrice pot rula simultan o aplicație în timp real și o aplicație multimedia. eSOL a dezvoltat o platformă software pentru dispozitive auto Vybrid, permițându-le clienților să dezvolte în mod eficient atât aplicații în timp real compatibile cu AUTOSAR, care comunică cu unitățile electronice de control (ECU), cât și aplicații de infotainment care folosesc un sistem de operare separat, de exemplu, ITRON. Platforma oferă, de asemenea, funcția de a lega cele două domenii în condiții de siguranță și eficiență. Aceste caracteristici unice o fac soluția ideală pentru sistemele de informare a conducătorului auto, inclusiv clustere de instrumente, platforme auto conectate radio, sisteme de navigație auto și camere video retrovizoare, care să permită diverse funcții avansate și servicii, cum ar fi funcția de asistență la conducere folosind informația unității electronice de control (ECU) a vehiculului și legătura cu smartphone-uri sau echipamente auto. Soluțiile Freescale Vybrid controler sunt construite pe o platformă cu arhitectură de multiprocesare asimetrică unică, care folosește patrimoniul companiei ca lider de dezvoltare de microcontrolere (MCU) și de proiectare multinucleu.
Platforma integrează nuclee Vybrid ARM® Cortex ™-A și Cortex-M, reducând complexitatea și costurile în timp ce crește securitatea sistemului pentru aplicații auto. Soluțiile Vybrid controler, împreună cu procesoarele de aplicații i.MX, dau firmei Freescale o amploare de neega­lat la soluții scalabile bazate pe arhitectura ARM pentru sisteme informatice de conducere auto. Soluțiile Vybrid controler sunt concepute pentru a aduce, radio conectate, sisteme de infotainment și clustere reconfigu­rabile de instrumente pentru automobile de serie mare și să ofere un software de referință care accelerează timpul pentru apariție pe piață. eSOL a portat către nucleul Cortex-M4 software-ul de bază (BSW) AUTOSAR din instrumentul de sprijin al metodologiei AUTOSAR numit “eSOL ECUSAR” și, într-o aplicație probă, a implementat caracteristica de recuperare de informații despre vehicul de la ECU prin intermediul comunicației CAN.

Figura 1: Diagrama bloc a platformei software

În viitor, eSOL ECUSAR, care poate genera automat AUTOSAR BSW, va fi optimizat pentru a sprijini pe deplin dispozitive Vybrid și a face să fie diponibil comercial în funcție de nevoile pieței. În ceea ce privește aplicațiile multimedia pe nucleul ARM Cortex-A5, platforma software “eCROS” bazată pe T-Kernel de la eSOL, a fost pusă în aplicare și integrează diferite mijloace și instrumente de dezvoltare pe sistemul de operare în timp real “eT-Kernel” – un succesor al arhitecturii TRON. eCROS a fost adoptat într-o gamă largă de sisteme informatice auto, inclusiv sisteme de navigație auto, dispozitivele audio auto, aparate de înregistrare a evenimentelor în conducere și monitorizare în jurul vehiculului, fiind sprijinit de “MirrorLink”, o tehnologie de legătură pentru sisteme de navigație auto și smartphone-uri.
Mai mult decât atât, aplicația de probă ajută la stabilirea comu­ni­cării între un nu­cleu ARM Cortex -A5 și un nucleu ARM Cortex-M4; prin urmare, in­formații despre vehicul preluate într-o aplicație pot fi partajate cu altele (a se vedea figura 1). În viitor, caracteristicile necesare pentru sistemele informatice de conducere auto, cum ar fi o capabilitate grafică sofisticată, vor fi adăugate pentru a evolua, în continuare, platforma software.

Freescale Semiconductor
www.freescale.com

eSOL
www.esol.com

S-ar putea să vă placă și