Freescale și Continental sunt parteneri la un microcontroler quad-core cu 32 de biți pentru aplicații de stabilitate avansată

by donpedro

Evoluții continue în domeniul microelectronicii ajută la realizarea de sisteme electronice de frânare (EBS – Electronic Braking Systems) avansate, mai fiabile, mai sensibile și la prețuri accesibile pentru vehicule de serie mare. Pentru a permite apariția următoarei generații de sisteme EBS și de control al șasiului, Freescale Semiconductor și Continental și-au unit forțele pentru a proiecta un quad-core microcontroler (MCU) de înaltă performanță, optimizat pentru aplicații EBS.
Cei doi furnizori de componente pentru automobile colaborează la un program MCU personalizat numit Quad-core Microcontroler pentru Securitatea și Fiabilitatea Automobilelor (QUASAR – Quad-core microcontroller for Automotive Safety And Reliability) conceput pentru a oferi informații de procesare pentru următoarea generație de produse EBS ale firmei Continental. Primul dispozitiv din familie integrează patru nuclee e200z4 bazate pe tehnologia Power Architecture®, făcându-l să fie primul MCU quad-core în industria de automobile cu două perechi de nuclee în configurație redundantă.
Conceput pentru a dubla performanța față de MCU-uri existente, dipozitivul extrem de integrat conține 4.75MB de memorie flash, 256KB de SRAM și tehnologia Continental de siguranță la defectare, care îndeplinește cerințele pentru standardul ISO 26262 ASIL D și SIL3 conform aplicațiilor IEC61508. Datorită simetriei complete, nu este nevoie de o partiție pentru software în două părți: o parte relevantă pentru siguranță și alta nerelevantă pentru siguranță. Diferit de alte MCU-uri de securitate disponibile bazate pe miezuri funcționale și un verificator, dispozitivul QUASAR oferă arhitectura completă cu două canale, permițând astfel recuperarea a funcțiilor pe un singur canal, în caz de defectare hardware aleatorie, extinzând astfel disponibilitatea sistemului.
Excepționala performanță a dispozitivului quad-core îl face ideal pentru o gamă largă de aplicații critice cu siguranță la defectare de pe piața componentelor performante pentru controlul intensiv al șasiului. Integrarea software-ului de client “virtual ECU” devine o sarcină ușoară, din cauza separării clare și execuția independentă. Nivelul ridicat de integrare, ajută, de asemenea, la reducerea costurilor de sistem, cerințelor de putere, numărului de componente și spațiului pe placa de circuit.
Programul de design personalizat necesită o investiție majoră în instrumentele software și hardware, inclusiv low-level drivere (LLDs), instrumente de dezvoltare, plăci de evaluare și software de simulare cu acuratețe a ciclului pentru realizarea de prototipuri virtuale la nivel de sistem. Programele LLD utilizate cu familia MCU vor fi compatibile cu standardul AUTOSAR 4.0.

Freescale Semiconductor
www.freescale.com/automotive

S-ar putea să vă placă și