Un bun exemplu de valoare adăugată este modificarea componentelor, servicii de alcătuire a truselor și ansamblurilor, care servesc la reducerea nivelurilor de stoc, reducerea dependenței de “elementele speciale” de fabrică cu termen lung de livrare, elimină cantitățile minime de comandă ale fabricii și eliberează resursele de fabricare pentru mai multe sarcini cu valoare esențială. Modificarea componentelor poate îngloba totul, de la codarea pe culori la marcarea personalizată și etichetarea comenzilor, de exemplu.
Un alt serviciu cu valoare adăugată oferit din ce în ce mai mult de distribuitori renumiți este stocul de produse la părți terțe, care este o variație a conceptului de auto-aprovizionare. În mod similar auto-aprovizionării standard, materialele sunt expediate către client pe baza modului în care sunt extrase din stoc de procesul de producție, față de ceea ce afirmă MRP că ar fi necesar pentru producție. În mod similar auto-aprovizionării, un stoc de siguranță mic este păstrat în camera de inventar a clientului sau la nivelul de producție. Principalul factor de diferențiere în ceea ce privește stocul părții terțe este acela că stocul de siguranță este deținut de distribuitor, nu de client. Facturarea apare numai la consum, reducând nivelurile medii de inventar, facturile remunerative extraordinare și duratele ciclurilor. Distribuitorii de renume vor susține deseori modelele de stocuri parte terță multiple pentru a le oferi clienților produse deja disponibile.
Serviciile ulterioare din lanțul de aprovizionare evidențiate pe piața în creștere includ inventarul rezervat, unde inventarul este gestionat pentru a corespunde cerințelor și datelor de consum specifice și VMI (inventar gestionat de furnizor), unde integrarea MRP folosește o formă de sistem pentru aprovizionarea materialelor din inventar pentru a gestiona fluxul de inventar.
Schimbul de date electronice (EDI) – în format oficial sau neoficial – este un alt domeniu în care clienții se pot bucura de avantaje, în ceea ce privește durata și durabilitatea. Obiectivul oricărui parteneriat EDI este de a reduce procesul de înregistrare manuală, care este costisitor, lent, predispus la erori și care aduce un plus de deșeuri de hârtie. În contrast, implementarea reușită a EDI permite partenerilor să automatizeze tranzacțiile de rutină, eliminând mult din acest proces costisitor, fără valoare adăugată de manipulare a hârtiei. EDI poate încorpora funcții, cum ar fi facturarea, previziunile, ofertele, ordinele de achiziție, notificările de transport și multe altele.
Reducerea consumului de hârtie este un lucru, dar adevărata sustenabilitate pentru lanțul de aprovizionare cu piese electronice merge mai în profunzime, cu activități “ecologice” care înglobează totul de la reciclare și eficiență energetică până la oferta de produse ecologice. Din ce în ce mai multe companii din sectorul de piese electronice depun din ce în ce mai multe eforturi pentru procurarea de soluții durabile din regiunile fără conflicte, de exemplu.
Pe acest subiect, întrebați întotdeauna distribuitorii dacă resursele lor minerale sau extrase din metale au ca sursă cariere de metal sau alte surse în regiunile de conflict. Este important să evitați această situație, întrucât conflictele armate sunt deseori fondate pe extragerea acestor resurse. Distribuitorii trebuie să fie informați cu privire la responsabilitățile lor din acest domeniu și să ofere transparența necesară pentru a se asigura că toți clienții pot achiziționa în siguranță știind că produsele lor contribuie la utilizarea în liniște, corectă și durabilă a resurselor la nivel mondial.
Alte domenii în care lanțul de aprovizionare cu componente electronice își pot crește autentificările prin utilizarea crescută a materialelor plastice reciclate. Avertismentul aici este că există multe definiții pentru ca un produs electronic să fie durabil. Folosirea de materiale plastice reciclate este un aspect, dar dacă produsul are o cantitate mare de energie încorporată, este cu adevărat durabil? Energia încorporată este de regulă definită drept cantitatea de energie folosită pentru a produce un anumit produs. Există mulți factori aici, inclusiv greutatea componentei, tipul de ambalaj, complexitatea și logistica internă, pentru a enumera doar câteva.
Alte considerente includ utilizarea optimizată a energiei în timpul utilizării, precum și longevitatea estimată a componentei. Dar în ceea ce privește potențialul duratei de viață utilă? Numărul în creștere al produselor electronice au o formă de utilizare în afara funcției pentru care au fost concepute. De exemplu, uneori produsul poate fi reparat sau reutilizat, sau reciclat într-un produs inferior sau reciclat.
Distribuitorii de renume vor efectua evaluări care acoperă factori precum performanța de durabilitate a furnizorului, gestionarea substanțelor reglementate, minerale din regiunile de conflict, achiziția circulară, îmbunătățirea condițiilor de lucru și inițiativele de resurse responsabile. Bazarea pe o strategie de durabilitate la nivelul întregii companii într-o astfel de manieră ajută un distribuitor să se poziționeze conform subiectelor care sunt esențiale pentru performanța durabilă a lanțului de aprovizionare în ansamblu.
Autor: Traian Moga, Manager de produs, Heilind
Heilind Electronics | https://www.heilind.de/ro