Distribuitorii pot să progreseze în ciuda inevitabilei scăderi din acest an

Prognoze pentru anul 2023

by gabi

Deși mai multe provocări globale simultane au lovit companiile de distribuție în ultimii ani, inclusiv pandemia, războiul din Ucraina, inflația, criza energetică și problemele încă nerezolvate ale lanțului de aprovizionare, veștile nu sunt chiar atât de rele.

Rezultatele financiare au fost promițătoare. De fapt, unii distribuitori au înregistrat rezultate record, cu un volum mare de comenzi. Acest lucru poate părea ciudat, dar, până la urmă, ne-am dat seama că au existat clienți care își protejau investițiile prin supracomandarea de produse pentru a evita terme­nele lungi de livrare a comenzilor cauzate de diferitele crize.

Ceea ce înseamnă, că activitatea de cumpărare din partea clienților va începe să înregistreze un declin, iar cifrele aferente numărului de comenzi facturate sunt în scădere în întreaga industrie. Deși acest fenomen este de așteptat, pe măsură ce economia încetinește în întreaga lume, iar componentele devin din ce în ce mai accesibile – reducând astfel necesitatea de a cumpăra în cantități excesive – este posibil să se întrevadă vremuri mai dificile.

Acesta ar putea fi scenariul pentru unii distribuitori, dar compania Farnell este bine poziționată datorită planurilor pe care le-a pus în aplicare și a viziunii pe care o are pentru afacerea sa.

Cât de rău ar putea fi?

Cu un volum atât de mare de comenzi, în mare parte datorită revenirii după pandemie și a creșterii ulterioare a cererii din partea utilizatorilor finali, nu este surprinzător faptul că în 2023 se așteaptă o anumită corecție. Evenimentele surprinzătoare din ultimii ani ar putea să mai aducă unele șocuri și este imposibil să spunem că anul viitor nu va fi încă un an provocator pentru acest sector. Cu toate acestea, există numeroase semne care indică mai degrabă o normalizare a schimburilor comerciale într-o piață foarte puternică, decât o prăbușire devastatoare.

Această situație a mai fost întâlnită în trecut în piața produselor electronice, unde achizițiile excesive făcute cu scopul de a atenua disponibilitatea redusă, au dus ulterior la scăderi mari ale comenzilor. Încetinirea vânzărilor anterioare a fost cauzată de inundarea pieței gri cu stocuri excesive și nedorite.

De data aceasta, lucrurile sunt diferite. Avertizați de comenzile excesive anterioare, producătorii și partenerii lor de distribuție au luat măsuri pentru a minimiza comandarea de produse în dublu exemplar. Printre acestea se numără elaborarea unor politici clare de alocare a stocului disponibil și contracte care descurajează dubla comandă prin specificarea unor drepturi de anulare limitate.

În ceea ce privește cifrele, cele mai recente date ale FMI1 indică o creștere preconizată de 2,7% la nivel mondial, în scădere cu 6,0% față de 2021 și cu 3,2% față de 2022. Aceasta este cea mai scăzută creștere după 2001, cu excepția perioadei de vârf a pandemiei COVID și a crizei financiare din 2008. Vestea bună este că FMI se așteaptă, de asemenea, ca inflația să scadă de la un maxim de 8,8% în acest an la 6,5% în 2023 și la 4,1% în 2024, încurajând stabilitatea prețurilor și, sperăm, intensificarea cumpărăturilor.

Cum s-a pregătit Farnell pentru viitor

O serie de distribuitori cu viziune au folosit ultimii ani pentru a-și îmbunătăți și consolida operațiunile și ofertele, pentru a progresa indiferent de ceea ce se va întâmpla.

Printre acești distribuitori se numără Farnell, care și-a construit strategia pe patru piloni, fiecare dintre aceștia fiind cel pe care clienții îl folosesc pentru a selecta un distribuitor:

Produsul în sine: Amploarea și calitatea gamei.

Modul în care produsul este adus pe piață: Experiența clienților în ceea ce privește utilizarea site-ului web, a echipelor de vânzări, a instrumentelor online.

Serviciul clienți: Echipele regionale de asistență pentru clienți au devenit o singură echipă globală pentru a oferi servicii complete clienților și, chiar dacă sunt gestionate la nivel global pentru a asigura coerența proceselor și a practicilor, ele rămân localizate în regiune pentru a oferi cunoștințe de specialitate clienților în limba locală.

Infrastructura pentru suport: Investiții în sisteme precum SAP, noi depozite și îmbunătățiri ale echipelor de resurse umane.

Farnell a depus eforturi considerabile pentru a deveni cel mai bun furnizor de “e-catalogue” (catalog electronic) sau de “servicii înalte” din domeniu. În acest sens, Farnell se bucură de puterea Avnet, a cărei apartenență îi permite să se concentreze pe ceea ce știe să facă bine: să servească clienții care apreciază confortul, fie că este vorba pur și simplu de un site web de comerț electronic rapid și ușor de utilizat, fie că este vorba de echipe de asistență tehnică care pot fi ușor accesate online.

Cum vor supraviețui alți distribuitori

Pe măsură ce lumea se îndreaptă către condițiile comerciale de dinaintea pandemiei, existența unor stocuri mari nu va mai fi unul dintre factorii cheie pe care clienții îi caută la un distribuitor – în general, distribuitorii vor avea stocuri sau vor fi capabili să se aprovizioneze cu produse în termene de livrare realiste.

Cu toate acestea, distribuitorii pot ieși în evidență prin preluarea viziunii companiei Farnell, în special prin concentrarea pe trei domenii specifice:

Ușurința de cumpărare: Este esențial ca produsele să fie ușor de cumpărat, comerțul electronic fiind cheia pentru a comanda rapid și ușor. Clienții apreciază instrumentele online pentru a alege și configura produsele, ceea ce înseamnă că îmbunătățirile aduse site-ului web, inclusiv viteza acestuia, sunt vitale.

Serviciul clienți: Este, de asemenea, esențial să ai o echipă excelentă de asistență pentru clienți. Cu o echipă dedicată, entuziastă și gata să ajute, clienții pot rezolva problemele mai rapid, pot returna bunurile și pot depăși orice probleme pe care le au cu comenzile sau produsele. Dincolo de aspectele digitale, clienții doresc, câteodată, să aibă la capătul telefonului pe cineva care să îi ajute cu adevărat și să îi consilieze în cunoștință de cauză.

Back Office: Unul dintre factorii adesea neglijați este ceea ce se întâmplă în spatele scenei pentru ca toate celelalte lucruri să funcționeze fără probleme – acestea includ sisteme financiare eficiente și o echipă juridică pricepută care să se ocupe de probleme specializate, cum ar fi transportul internațional. Printre aceste seturi de competențe, nu trebuie să uităm de necesitatea unei echipe de resurse umane experimentate, care să se asigure că distribuitorul dispune de cei mai valoroși angajați, în condițiile în care deficitul de personal devine critic în industriile din întreaga lume.

După circumstanțele excepționale din ultimii doi ani, nu există nicio îndoială că ne vom confrunta în curând cu ajustări pentru a reveni la vremuri mai normale. Farnell a pregătit deja planurile pentru această nouă lume și a investit atât în perioadele bune, cât și în cele rele, pentru a fi gata să răspundă în orice moment nevoilor clienților.

Pentru a supraviețui, ceilalți distribuitori vor trebui să urmeze exemplul Farnell și să investească și în aspectele mai puțin vizibile ale activității lor, asigurându-se că au operațiuni armonioase, necesare pentru a-și reveni și a prospera

Referințe
[1https://www.imf.org/en/Publications/WEO

Farnell element14 | ro.farnell.com

S-ar putea să vă placă și

Adaugă un comentariu