În contextul unei piețe digitale aglomerate, unde clienții dispun de opțiuni aparent nelimitate pentru cumpărături online, distribuitorii de componente de tip e-commerce trebuie să găsească metode pentru a ieși în evidență. Deoarece clienții au la dispoziție atât de multe site-uri de unde să aleagă, Digi-Key a decis să își focalizeze eforturile pentru a câștiga încrederea clienților, pentru a face ca experiența lor să fie cât mai personalizată, transparentă și ușoară și pentru a oferi nivelul de detalii cerut de fiecare client în parte, acestea fiind elemente cheie de diferențiere.

În plus, în această perioadă dificilă, în care întreruperile lanțului de aprovizionare sunt frecvente, este extrem de important pentru clienți ca aceștia să se poată aproviziona cu produse care nu numai că sunt în stoc, dar și să aibă acces la toate informațiile de care au nevoie despre componente pentru a se asigura că primesc produsul corect de prima dată, în loc să fie nevoiți să petreacă timp cu returnări și să caute alternative pentru înlocuirea lor.

Încrederea este esențială

Strategia noastră în privința comerțului electronic (e-commerce) începe chiar înainte de a ajunge pe platforma digitală: Digi-Key are ca prioritate să asigure o experiență de cumpărare cât mai ușoară pentru toți clienții, oferind în același timp acces la detaliile de care clienții au nevoie pentru a lua decizii de cumpărare în cunoștință de cauză.

Clienții fideli sunt câștigați prin furnizarea de instrumente de căutare puternice, date exacte despre produse, niveluri de inventar de top și livrare rapidă.

La Digi-Key, dispunem de o echipă de experți din industrie, specializați în diverse tehnologii, care examinează cu atenție componentele pe care le oferim pentru a garanta că acestea îndeplinesc criterii specifice în ceea ce privește gradul de utilizare și durata lor de viață. De aici, echipa noastră investește mii de ore în cercetarea fiecărei componente disponibile pe site-ul nostru web, asigurându-se că toți clienții au acces la specificații verificate ale produselor, detalii de conformitate și multe altele.

Dincolo de câștigarea încrederii, experiența utilizatorului este extrem de importantă. Având în vedere acest lucru, am proiectat site-ul nostru special pentru ingineri și profesioniști în achiziții, pentru a-i ajuta să-și desfășoare activitatea cât mai rapid și mai ușor posibil.

Funcții de căutare complexe

Ce rost ar mai avea un site de comerț electronic dacă nu poți găsi ceea ce cauți? Funcția de căutare este esențială pentru a oferi o experiență de utilizare eficientă și este o caracteristică în care Digi-Key a investit foarte mult.

A fost o vreme când trebuia să trimitem prin poștă cataloage pe suport de hârtie, uneori groase de câțiva centimetri, pentru a putea lista milioanele de produse disponibile, oferind în același timp specificațiile esențiale necesare pentru a face achiziții în cunoștință de cauză.

Astăzi, aceste cataloage sunt disponibile online pe site-ul web al Digi-Key, unde mii de utilizatori caută piese în fiecare zi. Când vine vorba de distribuția de componente electronice, există multe considerente de care trebuie să se țină cont: inginerii și profesioniștii în achiziții au nevoie de informații foarte detaliate, specifice și tehnice despre componentele pe care le achiziționează.

Ne-am îmbunătățit continuu experiența de cumpărare pentru a garanta clienților că pot găsi, analiza și comanda componentele de care au nevoie și care corespund exact specificațiilor lor, în cel mai eficient mod cu putință.

Un prim exemplu în acest sens este reprezentat de filtrele noastre complexe de căutare parametrică. În fiecare categorie de produse de pe site-ul Digi-Key, oferim mulți parametri diferiți pe care vizitatorii îi pot folosi pentru a filtra rezultatele în timp real, cu scopul de a găsi exact componenta sau componentele de care au nevoie. Dacă doresc, clienții pot chiar să salveze filtrele de căutare pentru următoarea vizită, economisind timp și efort prețios pentru reintroducerea diferitelor preferințe de filtrare.

De asemenea, am creat funcții puternice, cum ar fi referințele încrucișate, care pot identifica produse similare și pot ajuta utilizatorii să găsească toate celelalte componente – identice sau similare – pe care ar dori să le ia în considerare.

Chiar și micile actualizări, cum ar fi ‘Elastic Search’, cu funcții de tip ‘type-ahead’, care oferă recomandări instantanee cu privire la componentele pe care le caută un utilizator, pot contribui la eficientizarea experienței de cumpărare.

Experiență personalizată și localizată

Deoarece facem afaceri cu clienți din întreaga lume, site-ul nostru de comerț electronic trebuie să fie capabil să suporte, cât mai multe limbi și valute. Opțiunile cuprinzătoare de limbă și monedă permit clienților să facă tranzacții în moneda locală, folosind versiunea în limba locală. De asemenea, furnizăm suport tehnic local și servicii de asistență pentru clienți în domenii cheie, pentru a răspunde cât mai bine nevoilor acestora.

De asemenea, alocăm mult timp pentru a adapta experiența online în funcție de rolul, interesele și nivelul de detalii pe care clientul dorește să le vadă, pentru a asigura o experiență pozitivă a utilizatorului. Unii dintre ei știu exact ce componente vor să cumpere, precum și numărul codului de produs, în timp ce alții continuă să cerceteze care componente ar fi cele mai potrivite pentru aplicația lor. De exemplu, am proiectat site-ul Digi-Key în așa fel încât să ne asigurăm că fiecare utilizator poate accesa nivelul de informații de care are nevoie, fără să se simtă copleșit, precum și să poată activa mai multă complexitate pe măsură ce nevoile sale evoluează.

Îmbunătățire continuă

Pe o piață care evoluează rapid, strategiile de comerț electronic cu componente electronice evoluează și se îmbunătățesc în permanență: este esențial să găsim noi modalități pentru a optimiza platformele și ofertele digitale.

Digi-Key își propune să ofere o experiență de utilizare construită pe baza încrederii clienților și, în final, să îi facă să revină pe site-ul nostru pentru toate nevoile lor de achiziție, de la cercetare, la cumpărare și dincolo de acestea.

 

Autor:

Tim Carroll, Director Global de Marketing și Comerț Electronic la Digi-Key Electronics

Compania Digi-Key este un lider constant și inovator în industria serviciilor de înaltă calitate pentru distribuția de componente electronice și produse de automatizare la nivel mondial, oferind peste 10,4 milioane de componente de la peste 2.000 de producători de marcă de calitate.

Digi-Key Electronics   |   https://www.digikey.ro

DK_Electronics

S-ar putea să vă placă și