Coboții UR pot fi programați și accesați cu ușurință de la distanță în vremuri de COVID-19

by donpedro

Pentru producătorii cu activitate intensă, implicațiile Covid-19 sunt uriașe: directivele privind munca de la domiciliu, cerințele de distanțare socială, lipsa forței de muncă și absenteismul sunt provocări existențiale la adresa resurselor umane. Mulți producători s-au orientat spre coboți pentru a-și adapta producția sau pentru a menține continuitatea afacerii. Dar dacă există o problemă cu cobotul și nu există personal la fața locului? Ce se întâmplă dacă cobotul trebuie reprogramat pentru a facilita un nou lot, dar nu este nimeni care să acceseze celula de lucru? Ce se întâmplă dacă se doresc informații utile despre performanța cobotului, dar facilitatea este în carantină? Poate fi cobotul programat de la distanță?

Instrumentele de acces la distanță sunt soluția ‘all-in-one’ pentru toate aceste provocări. Disponibile prin ecosistemul UR +, instrumentele de acces la distanță permit depanarea și programarea cobotului UR în siguranță de la distanță, prin intermediul laptopului, computerului sau smartphone-ului. Accesul de la distanță prezintă avantaje valabile în orice moment – asigură continuitatea, reduce timpii de nefuncționare și elimină, atât nevoia de programare a robotului la fața locului, cât și costurile cu deplasarea inginerilor pentru depanare. Cu toate acestea, în vremuri de Covid-19, instrumentele de acces de la distanță oferă o valoare și mai mare, deoarece pot fi utilizate pentru a asigura sănătatea și siguranța lucrătorilor și respectarea reglementărilor care guvernează sectorul de fabricație.

Acces de la distanță

Cel mai recent adăugat la gama UR de instrumente de acces la distanță, ARCS2 este un instrument de software bazat pe LAN, care oferă acces la sistemul de operare UR (SSH) și la panoul de control prin VNC. „ARCS2 permite utilizatorilor finali să remedieze orice problemă cu robotul, indiferent de locația fabricii, chiar de la biroul de acasă. De asemenea, minimizează necesitatea de a fi la fața locului pentru depanare, economisește bani și timp și reduce timpul de nefuncționare a producției”, explică CEO-ul Airgate, Søren Lund, adăugând că compania a înregistrat o creștere masivă a cererii pentru produsul său de la producătorii care trebuie să se adapteze rapid la provocările operaționale și legate de personal din prezent.

Integratorul certificat UR ICS Industriedienstleistungen GmbH utilizează ARCS2 pentru o celulă de marcare cu laser unde este integrat un cobot UR3e, care ajută la producerea de senzori de presiune mică. ARCS2 permite ICS să efectueze asistență pentru acces și programare la distanță, întreținere la distanță și monitorizare a proceselor în timp real, spune managerul de proiect, Marko Müller-Piltz: „Vedem două avantaje principale pentru ARCS2. Economisim timp pentru că ne putem ajuta clienții rapid și economisim bani pentru că nu trebuie să ne deplasăm pentru a depana”.

Monitorizare

Insights este un software de monitorizare de la distanță de la Robotiq, care permite culegerea datelor de la cobotul UR, definirea și urmărirea indicatorilor cheie de performanță (KPI), indentificarea tendințelor KPI și optimizarea producției – oriunde, oricând și pe orice dispozitiv inteligent. Iar dacă cobotul eșuează din orice motiv, Insights va trimite alerte personalului cheie.

Programare, depanare și instruire

CobotVNC este un software URCap care oferă programare de la distanță, asistență, depanare, backup și instruire cu privire la coboți prin VNC. Lansat chiar înainte de apariția Covid-19, CobotVNC a atras un flux de clienți din Europa și America de Nord, spune Mónica Pérez, manager pentru dezvoltarea afacerii la NUTAI: „În vremurile în care trăim, software-ul nostru le permite utilizatorilor să evite prezența la fața locului și nevoia de a curăța și dezinfecta stațiile de lucru. Companiile ne contactează din întreaga lume pentru a achiziționa aceste produse spre a fi utilizate în industrie de către utilizatorii finali și integratori.”

Uzina de motoare Ford din Valencia (VEP), Spania, a integrat un cobot UR10e pe linia sa de producție. Compania a testat recent CobotVNC pe cobot, cu rezultate excelente. Pablo Jimeno, inginer de tehnologii noi la Ford VEP, explică: „Software-ul CobotVNC de la NUTAI ne-a surprins pozitiv. L-am testat pe un robot pe care îl aveam pe linie și adevărul este că a funcționat perfect. Ne permite să gestionăm de la distanță robotul și să accesăm fișierele fără a fi prezenți, facilitând foarte mult întreținerea, controlul și gestionarea asistenței de producție.”

Jimeno de la Ford vede o valoare suplimentară pentru CobotVNC în scenariile educaționale: „Cred că poate avea un impact nu numai în industrie, ci și în sectorul de formare și învățare. Poate ajuta noile generații să învețe mai multe despre robotica colaborativă, o tehnologie care a crescut foarte mult în ultima perioadă și care va fi cheia în acest sector în anii următori.”

Conectare prin Cloud

IXON Cloud este o platformă completă de servicii, care oferă acces la distanță și la înregistrarea datelor, la tablouri de bord, alarme și multe altele, folosind software-ul său ‚plug-and-play’ IXrouter și URCap. Odată conectat la cobotul UR, routerul acționează ca un dispozitiv edge și un gateway de date, oferind informații care pot fi folosite pentru modificarea proceselor de producție.

IXON a fost fondată cu ideea de a face conexiunile cloud mai ușoare, mai sigure și mai accesibile pentru constructorii de mașini, integratori și utilizatorii finali. IXON Cloud este conceput astfel încât să poată fi utilizat cu ușurință și de personal și de manageri. COVID-19 a subliniat importanța unei strategii decente de servicii la distanță; nu doar în timpul unei pandemii, ci și pentru a adăuga valoare soluțiilor pe termen lung.

Universal Robots

S-ar putea să vă placă și