3. Păreri ale furnizorilor de servicii
Din punctul de vedere al furnizorilor tradiţionali de servicii de telecomunicaţii sau al furnizorilor de servicii Internet, este importantă disponibilitatea ridicată a serviciilor. Este imperativ ca serviciile să se adreseze la mii de oameni şi acestea să fie în mod absolut demne de încredere. Serviciile trebuie să fie disponibile 24 ore pe zi, în care oamenii să aibă încredere cu oferirea de garanţii. Dacă sistemul suferă prea multe defecţiuni utilizatorii se vor plânge deoarece nu recepţionează mesajele la nivelul de servicii aşteptat.
O altă consideraţie importantă este aria pe care sistemul e disponibil. Câteva din tehnologiile curente existente pe piaţă lucrează numai la o scară mică. Platforma de mesaje unificate trebuie să contacteze mii de clienţi. Pe de altă parte, costul implementării unei reţele de arie mare pentru aceste sisteme trebuie să fie în anumite limite – numai a avea o tehnologie pentru a furniza servicii utilizatorului nu este suficient. Furnizarea serviciului implică şi cererea ca diferite servicii de infrastructură să fie disponibile. De exemplu, utilizatorii trebuiesc adăugaţi în sistem în masă decât în varianta unul câte unul. Sistemul mai trebuie integrat şi cu infrastructura de servicii deja existentă la furnizorul de servicii. Este necesară o structură similară de servicii, ca de exemplu furnizarea de rapoarte manageriale, căutări de date, facilităţi de tip colecţii de date pentru a permite furnizorului de servicii să cunoască ce parte a unui serviciu este utilizată, care sunt serviciile cele mai populare şi care servicii sau caracteristici nu sunt cerute. Aceste informaţii ajută furnizorii să determine unde vor investii în viitor. Facilitatea de tip colecţii de date este este o altă trăsătură pe care furnizorul de servicii doreşte să o integreze în sistemul său.
Pentru abonaţi, este important ca interfaţa să fie intuitivă şi simplă. În mediile de afaceri, oamenii sunt forţaţi să înveţe să utilizeze servicii cum ar fi voice mail pe care compania îl oferă. Asta ar însemna sesiuni de instruire pentru angajaţi ca să înveţe să utilizeze caracteristici sofisticate.
Pentru un abonat particular, situaţia e diferită. Furnizorul nu poate oferi sesiuni de instruire pentru toată populaţia din oraş, deci produsul trebuie să fie cât mai intuitiv atât pentru telefon cât şi pentru interrfaţa cu PC-ul. Dacă este simplu şi oamenii îl pot folosi, ei vor beneficia de el şi vor dori să continuie lucrul cu el. Dacă serviciul este mai puţin satisfăcător adonaţii vor renunţa la el. Deci în loc de a face produse şi servicii din ce în ce mai sofisticate, ele trebuie făcute intuitive, simple şi folositoare în rezolvarea problemelor.
4. Avantajele pentru furnizorii de servicii
Mesageria unificată oferă mai multe beneficii furnizorilor de servicii. Primul este creşterea masei de abonaţi. Multe persoane se abonează la furnizorul ce oferă soluţii mai bune. Astfel, utilizarea mesageriei comunitare poate fi mai apreciată de mai mulţi oameni faţă de formă de comunicaţie two-way. Cu mesageria unificată, furnizo-rii de servicii pot creşte disponibilitatea mesajelor cu maximul de penetrare în segmentele de piaţă existente şi în cele noi.
Mesageria unificată furnizează noi surse de venituri şi oportunitatea orientării produselor şi a serviciilor oferite. Păstrând interfaţe intuitive şi aplicaţii croite după segmentele de piaţă, furnizorul de servicii poate aspira la o loialitate puternică a clienţilor şi poate deveni atractiv pentru clienţii noi, fie că sunt particulari sau reprezentanţi de firme.
Mesageria unificată se poate profila şi pe operaţii. Internetul a schimbat tehnologia şi comunicaţiile. El arată cum lucrează standardele şi cum pot beneficia de ele chiar produsele aflate în competiţie. Folosind standardele este necesară mai puţină instruire. Maşini şi sisteme diferite pot lucra împreună bazându-se pe standarde comune. Puterea standardelor va reprofila produsele şi serviciile, respectiv operaţiile. Sunt necesare mai puţine rapoarte de servicii. Folosind standardele de management al reţelelor, de exemplu, poate să fie stabilit un sistem de control care să interogheze diferite maşini şi să găsească care dintre acestea lucrează. Profilarea pe operaţii va permite economii mari la furnizorii de servicii.
5.Arhitectura mesageriei unificate
Platforma de mesagerie unificată trebuie să fie suficient de disponibilă pentru a gestiona traficul atât la furnizorii tradiţionali cât şi la furnizorii de servicii Internet (ISP – Internet Service Providers). Trebuie să fie implementată astfel încât să permită creşterea pe măsură ce cererea furnizorilor de servicii şi a abonaţilor se măreşte şi ea.
Păstrarea arhitecturii deschise a sistemului este esenţială. O platformă deschisă nu numai că va opera mai bine într-un mediu de tip reţea, dar vor scădea şi restricţiile către furnizorul de servicii care vrea să extindă reţeaua cu noi aplicaţii de servicii sau administrare.
În plus faţă de memorarea vocei şi a mesajelor pe fax, mesageria unificată poate găzdui şi mesajele e-mail. Astfel se asigură accesul la mesaje în timp real, cu o arhitectură integrată, robustă, care acoperă atât necesităţile furnizorului de servicii de telecomunicaţii cât şi celui de servicii Internet.
Figura 2 ilustrează un server de mesagerie media în mediu de mesagerie unificată. El a fost simplificat pentru a prezenta elementele Internet cerute.
– va urma –