Mark Burr-Lonnon și Graham Munson răspund celor mai recente întrebări referitoare la criza generată de coronavirus
Anul acesta, industria s-a confruntat cu o creștere a costurilor de transport, în special cele aeriene, unde s-au raportat tarife chiar și de trei ori mai mari față de prețurile obișnuite. Cum a combătut Mouser aceste creșteri ale costurilor de transport, iar pe de altă parte, credeți că acestea vor fi transmise de la distribuitori la clienți?
Într-adevăr, ne-am confruntat cu creșterea costurilor pentru transporturile aeriene de marfă.. În luna Iulie, au fost cu aproximativ 25% mai puține zboruri de marfă decât în perioadele anterioare COVID, astfel încât există un impact asupra capacității disponibile, care la rândul său atrage o suprataxă. În ciuda acestor creșteri, am decis să nu le transmitem clienților noștri, ci să fie absorbite. În ceea ce privește aspectul global al distribuției, unii distribuitori au optat pentru a transmite clienților costurile suplimentare.
Pe măsură ce capacitatea de transport aerian crește, suprataxele vor dispărea și există deja semne, care se vor concretiza destul de curând. După cum vă așteptați, avem o relație de lucru foarte strânsă cu companiile noastre principale de transport. În SUA, colaborăm cele mai mult cu UPS, iar FedEx este principalul nostru expeditor la nivel internațional. De asemenea, colaborăm și cu DHL. Faptul că am menținut operațiuni complete, iar industria electronică a continuat să producă în acest an a însemnat că volumele de transport au fost aproape normale, lucru pe care toți expeditorii noștri îl cunosc.
Au fost afectate duratele de livrare de-a lungul acestui an și există, cumva, o tendință ca anumite tipuri de componente să fi fost afectate de durate mai mari de livrare decât altele?
A fost un an plin de schimbări. A început − ca în orice an − cu sărbătoarea Anului Nou Chinezesc, eveniment important în cadrul industriei noastre, deoarece furnizorii trebuie să țină cont că în această perioadă pot apărea întârzieri în ceea ce privește timpii de livrare, datorită pauzelor de producție. Din păcate, din cauza coronavirusului, revenirea la muncă nu s-a întâmplat așa cum era de așteptat, iar acest lucru a dus la perioade de așteptare prelungite. De la începutul acestui an am observat întârzieri mari privind timpii de livrare, iar toate produsele legate de dispozitive medicale, cum ar fi senzori și conectori au fost plasate ‘pe așteptare’. MLCC-urile, condensatoarele cu tantal și display-urile, de asemenea, s-au confruntat cu durate de livrare mai mari. Pentru orice produs modular, în care sunt introduse multe zeci de componente electronice, este posibil să apară timpi de livrare mai mari generați de lipsa unora dintre acestea.
Din perspectiva noastră, cerințele clienților pentru produsele din China și-au revenit rezonabil de repede. Și continentul american pare să-și fi revenit – în special SUA – însă, ritmul de recuperare al Europei este mai lent. Pe măsură ce industria noastră repornește, în special în acele zone care au fost cel mai puternic afectate de criza COVID-19, cum ar industria auto, am putea experimenta o creștere a cererii, conducând, eventual, la alocări suplimentare. Acestea fiind spuse, Mouser a investit (și o va face mereu) într-un stoc de marfă ridicat, pentru a ne asigura că avem componentele de care au nevoie clienții. Scopul nostru este de a ne ajuta clienții să evite perioade lungi de așteptare și acum, mai mult decât oricând, acest lucru este deosebit de important. În prezent, avem în stoc produse în valoare de peste 845 milioane USD și lucrăm îndeaproape cu toți furnizorii noștri, pentru a ne asigura să avem componentele necesare în stoc și gata de livrare.
Cum au fluctuat prețurile componentelor în această perioadă? Puteți să oferiți cititorilor noștri o predicție cu privire la evoluția prețurilor componentelor în a doua jumătate a acestui an?
În ciuda alocărilor pentru anumite linii de produse, nu am înregistrat creșteri de preț prea mari. Credem că producătorii își dau seama că trebuie să fie în continuare competitivi, iar creșterile de prețuri pot duce adesea la pierderea cotei de piață. Mulți producători analizează situația pieței globale, înainte de a lua astfel de decizii. Se văd deja variații de cerere, care oscilează între regiunile geografice − pe măsură ce o regiune scade, o altă regiune crește. Analiza noastră asupra pieței se bazează pe nivelul tehnologic al componentelor comandate în raport cu nivelurile stocurilor de producție. S-ar putea ca aceia, care caută volume mari de producție să fi înregistrat unele modificări de preț.
Cota de piață este întotdeauna o preocupare pentru un producător, așa că majoritatea încearcă să-și păstreze prețurile la un nivel competitiv. Așa cum am menționat la întrebarea precedentă, reluarea pieței va fi o perioadă sensibilă, tendințele critice, precum tehnologia 5G, vor conduce la o cerere semnificativă, lucru pe care niciun furnizor nu dorește să îl rateze. Nimeni nu este sigur de momentul în care se va produce această creștere; s-ar putea să nu se întâmple anul acesta, dar se va întâmpla. Cotațiile depind întotdeauna de starea pieței – cea a cumpărătorilor sau cea a furnizorilor − lucruri pe care furnizorii noștri le cunosc foarte bine.
Când cititorii plasează o comandă la Mouser și, din anumite motive, nu se poate expedia toată marfa, trimiteți componentele pe care le aveți în stoc și apoi faceți o a doua expediere cu componentele nou sosite sau tendința este de amânare a livrării până când sunt disponibile toate componentele pentru expediere?
Clienții au posibilitatea de a alege modul în care vor primi comanda. În funcție de cum decid ei, putem livra atunci când întreaga comandă este completă sau putem face mai multe expedieri în funcție de disponibilitatea componentelor. Unii clienți sunt mulțumiți să primească doar o parte din comandă. Mouser are avantajul de a livra totul din depozitul său ultramodern din Texas, astfel încât produsele sunt preluate, ambalate și expediate din aceeași locație, mai degrabă decât din mai multe depozite din diferite țări.
Ce opțiuni sunt disponibile pentru cititori în vederea asigurării unui lanț de aprovizionare fără probleme și cum le recomandați să se pregătească în cazul unor durate de așteptare prelungite anticipate?
Oferim programe de disponibilitate pentru componente, iar clienții își pot programa comenzile. Nu orice client realizează că putem programa livrările. Dacă vă creați o programare atunci când efectuați o comandă, aveți asigurarea că veți primi produsele. Stocul nostru disponibil − extrem de cuprinzător, în valoare curentă de 800 mil. USD − ajută la furnizarea produselor către clienți atunci când au nevoie. Comenzile programate pot fi configurate de client și acoperă de obicei o perioadă de 12 luni. Pot exista, de asemenea și perioade mai scurte sau mai lungi, noi fiind mulțumiți cu orice modalitate aleasă de client. Suntem foarte buni în furnizarea de componente în volume mici și medii. Odată ce se ajunge la volume mai mari, de obicei, îi sfătuim pe clienți să utilizeze instrumentul nostru pentru prețuri și disponibilități. Comunicarea este un alt aspect cheie al unui bun lanț de aprovizionare. Vorbim frecvent cu clienții noștri strategici despre ceea ce se întâmplă în lanțul de aprovizionare, despre timpii de așteptare și alți factori care ar putea afecta oferta. Mulți dintre clienții noștri folosesc Mouser ca un facilitator și se așteaptă ca noi să înțelegem problemele din industrie sau din piață, ceea ce și facem. Ne bucurăm de relații foarte strânse cu cei mai importanți 50 de furnizori, așa că, beneficiind de informații, putem sfătui clienții cu privire la evenimentele care se întâmplă și care ar putea afecta programul de comandă al acestora.
Ați sugera cititorilor să utilizeze mai multe stocuri tampon sau să utilizeze pachete de tip pack & hold de la distribuitori pentru a-și asigura prețul și disponibilitatea?
Aceasta este o problemă de alegere a clientului. Unora dintre clienți le place să dețină un stoc tampon, poate pentru că au angajamente față de clienții lor finali. Pentru multe companii mici și mijlocii, nivelul nostru ridicat de stocuri înseamnă că, de cele mai multe ori, nu este nevoie să dețină stocuri tampon, dar dacă este vorba despre clienți mari, aceștia pot alege să își asigure un stoc propriu.
În final, cum preconizați performanța sectorului european de distribuție a componentelor electronice în următoarele 18 luni?
Anul 2021 va fi, fără îndoială, un an bun. Există o cerere foarte mare în Europa. Avem proiecte majore precum 5G care determină o cerere uriașă, apoi IoT și sperăm că industria auto își va reveni puternic. Vânzările globale ale Mouser au crescut cu aproximativ 6% în acest an și, având în vedere că am înregistrat o creștere bună în timpul unei pandemii globale, știm că și 2021 va fi unul foarte bun. Industria electronică este înfloritoare și extrem de rezistentă, așa că ne așteptăm la o creștere minimă de 8% pentru anul viitor, probabil chiar mai mare. După cum a comentat recent unul dintre furnizorii noștri, s-a remarcat în timpul blocajului un val de inovație în întreaga industrie și este posibil să vedem că prind viață noi proiecte, pe măsură ce ne apropiem de noul an.
DESPRE AUTORI
Mark Burr-Lonnon –Senior Vice President of Global Service & EMEA and APAC Business
Mark Burr-Lonnon, Vicepreședinte senior − Servicii Globale & EMEA și APAC Business, contribuie la dezvoltarea globală a strategiei de servicii a companiei Mouser Electronics, precum și la sarcinile zilnice ce vizează business-ul internațional. În 2008, Burr-Lonnon s-a mutat de la compania-mamă, TTI, Inc. la Mouser. Datorită unei viziuni și a unei direcții globale de dezvoltare similare cu cele ale președintelui și CEO-ului său − Glenn Smith − Mouser a creascut rapid de la un mic distribuitor de componente electronice din SUA la un jucător global axat pe adresarea nevoilor specifice ale inginerilor de proiectare, precum și a cumpărătorilor din întreaga lume. Astăzi, Mouser deține 27 de centre de servicii pentru clienți poziționate strategic în întreaga lume, oferind asistență în limba locală, monedă și același fus orar. Pe lângă planificarea, direcționarea și coordonarea activităților globale de creștere și extindere ale companiei Mouser, Burr-Lonnon reprezintă un model de lidership pentru echipa sa multiculturală de management la nivel global. El joacă un rol activ în cultivarea relațiilor cu producătorii de componente electronice actuale și potențiale, organizații de top din industrie, târguri și relații media. În plus, prin rolul său, oferă certitudinea că baza de producători ai Mouser și portofoliul de produse sunt aliniate la cererea globală divergentă a inginerilor proiectanți și a cumpărătorilor din Europa, Asia-Pacific și alte piețe strategice mondiale, în completarea strategiei globale de vânzări ale Mouser.
Graham Munson – Vice President EMEA Customer Service
Graham Munson este Vicepreședinte al departamentului de servicii adresate clienților EMEA la Mouser Electronics. Graham s-a alăturat echipei Mouser acum 9 ani și are peste 25 de ani de experiență în domeniul distribuției de componente electronice, ocupând anterior diferite funcții la Arrow & Avnet. Înainte de a lucra la Mouser, a acumulat experiență la Broadcom (fosta Agilent Technologies), Microchip și Sharp Microelectronics.
Mouser Electronics
Distribuitor autorizat
www.mouser.com