În ultimele două decenii, fuziunile și achizițiile (M&A) din industria semiconductorilor au fost frecvente și au crescut substanțial în ultimii 7 ani, ceea ce a dus la o consolidare semnificativă a industriei. Aceste fuziuni și achiziții sunt tranzacții majore, de multe miliarde de dolari, care eficientizează viitorul industriei semiconductorilor și nu este de mirare de ce: conform Statista, în 2021, vânzările de semiconductori au fost prognozate că vor ajunge la 527,2 miliarde USD la nivel global. Potrivit altor surse, se preconizează că vânzările globale de semiconductori vor crește cu 8 până la 15 procente în 2022.
Numai în ultimii 5-10 ani, am asistat la cel puțin opt achiziții majore, printre care se numără:
- Avago, care a achiziționat Broadcom pentru 37 de miliarde de dolari în 2015,
- Infineon a achiziționat International Rectifier pentru 3 miliarde de dolari în 2015,
- ON Semiconductor care a cumpărat Fairchild pentru 2,4 miliarde de dolari în 2016,
- Analog Devices a achiziționat Linear Technology, o tranzacție de 14,8 miliarde de dolari în 2016,
- Microchip achiziționează Atmel pentru 3,56 miliarde de dolari în 2016,
- Renesas a achiziționat Intersil pentru 3,2 miliarde de dolari în 2016,
- Infineon a cumpărat ulterior Cypress pentru 9,78 miliarde de dolari în 2020,
- Analog Devices a achiziționat ulterior Maxim Integrated pentru 20 de miliarde de dolari în 2021,
- Iar tranzacțiile mari continuă la nesfârșit.
Ne așteptăm ca aceste tipuri de tranzacții să continue din mai multe motive – tehnologia continuă să evolueze, ratele dobânzilor sunt scăzute, iar capitalizările de piață și prețurile acțiunilor cumpărătorilor sunt ridicate, toate acestea permițând tranzacții mai ușoare cu acțiuni și împrumuturi de bani. De asemenea, există o varietate de noi piețe în creștere, inclusiv 5G, inteligența artificială, învățarea automată, automobilele și vehiculele electrice și senzorii IoT, creând multe cazuri noi de utilizare pentru semiconductori. Achizițiile sunt o modalitate eficientă de a completa gama de produse ale unui furnizor și de a oferi clienților finali o soluție robustă.
Aici, la Digi-Key suntem mândri de portofoliul nostru foarte extins, care ne-a ajutat mult de-a lungul acestei consolidări a pieței. Ori de câte ori a avut loc o achiziție, aproape întotdeauna dispuneam deja de ambele game de produse. Acest lucru a dus la multe sinergii pentru companiile nou fuzionate și a reprezentat o dovadă în plus a stabilității pe care Digi-Key o oferă clienților săi.
În cazul celor opt achiziții majore menționate anterior, Digi-Key a fost singurul distribuitor de comerț electronic care oferea toate liniile de produse la momentul achizițiilor. Suntem mândri să fim singura constantă în ambele situații și suntem onorați să continuăm să lucrăm cu aceste companii pe măsură ce își finalizează fuziunile și transformările.
Beneficii pentru furnizori
De multe ori, atunci când se vorbește despre o achiziție sau o fuziune a unei companii, angajații se sperie de schimbările iminente care se anunță, dar există multe beneficii semnificative de pe urma acestor inițiative de fuziune a companiilor din industria semiconductorilor. Desigur, cel mai mare beneficiu din perspectiva furnizorilor este speranța și așteptarea ca 1+1 să fie egal cu ceva mai mare decât 2. Tranzacțiile de o asemenea amploare necesită multă analiză și capabilități predictive și, probabil, se vor dovedi foarte benefice pe termen lung din punct de vedere financiar.
Pe măsură ce un furnizor își mărește portofoliul, acesta devine mai valoros pentru clientul său, oferindu-i mai multe componente, devenind o parte mai importantă a întregii soluții. Prin dobândirea unei oferte complete de soluții în urma diferitelor achiziții, furnizorul poate vinde soluții în loc să vândă produse individuale, ceea ce îi sporește considerabil profitabilitatea și importanța pentru clientul final. Pe măsură ce vinde mai mult, furnizorului îi crește și puterea de cumpărare care îi va permite să achiziționeze mai multe materii prime și capacități și, în consecință, să devină mai competitiv.
În plus, am observat că sunt păstrate cele mai talentate persoane și că acestea rămân în cadrul industriei chiar și în condițiile în care echipele și conducerea se schimbă. Acest lucru nu ar fi fost valabil acum 20 de ani, când cumpărătorul obișnuia să facă curățenie, dar, pe măsură ce industria și această tendință de consolidare evoluează, vedem cum cumpărătorii examinează punctele forte ale echipelor și liderilor din companiile pe care le achiziționează cu scopul de a-i păstra în continuare la conducerea afacerii. Acest proces a devenit unul foarte colaborativ, iar noi îi ajutăm activ pe partenerii noștri să îl promoveze pe cât se poate.
Pentru Digi-Key, această tranziție este fără probleme, deoarece nu există nicio curbă de învățare pentru noi în privința comercializării produselor, a colaborării cu furnizorul și a relațiilor cu echipa lor – suntem familiarizați pe toate fronturile. Și, mulțumită cunoștințelor tehnice ale echipei noastre, înțelegem foarte bine sinergiile de produs. Suntem capabili să luăm în considerare elementele și punctele forte ale ambelor companii și să le comercializăm către comunitatea globală de ingineri, promovând compania nou fuzionată ca fiind mai puternică decât oricând.
Pe măsură ce marile companii devin tot mai mari, inventatorii de noi tehnologii și produse ar putea fi îngrijorați că nu pot concura cu cei mari. Și, la un anumit nivel, nu vor putea să o facă. Dar inventatorii de produse cu adevărat noi, de ultimă generație, nu vor fi nevoiți să concureze – în schimb, vor avea mai multe oportunități de a fi cumpărați. Cei care dispun de o tehnologie cu adevărat diferențiată vor fi probabil cumpărați rapid de un furnizor inteligent.
Transformarea industriei viitorului
Privind către viitor, preconizăm că în industrie vor exista furnizori mai mari care vor oferi portofolii mai ample, deoarece vor achiziționa companii care au produse sinergetice în vederea comercializării unei game mai largi de produse către baza lor de clienți. Furnizorii vor putea să meargă la un client sau la un proiectant cu opțiuni mai profunde pentru a-i oferi spre vânzare o soluție, mai degrabă decât un singur articol.
Companiile au ajuns să învețe că, odată ce au devenit mai importante pentru un client, primesc mai mult respect. Dacă ne uităm în urmă cu 25 de ani, toată lumea încerca să vândă fiecare piesă în parte, în timp ce în ultimii 5-10 ani a devenit mai mult o vânzare de soluții. Furnizorii și-au dat seama că oferind o soluție mai degrabă decât un produs, clienții devin mult mai interesați. De exemplu, un furnizor vindea înainte doar un singur senzor, în timp ce în prezent este mai probabil ca acesta să comercializeze 7 sau 8 componente împreună pentru a forma o soluție, iar clienții acceptă mai ușor acest lucru.
Mă aștept ca aceste achiziții să continue în următorii ani – companiile dispun de o mulțime de bani lichizi în momentul de față și este probabil să îi folosească pentru investiții care le vor spori profitul și valoarea acțiunilor – investind într-un portofoliu, mai degrabă decât să își păstreze banii în bancă. De asemenea, ne așteptăm să vedem o serie de fuziuni și achiziții dincolo de industria semiconductorilor, pe măsură ce companiile continuă să se diversifice în afara acestei industrii. Acest subiect de discuție va fi abordat cu altă ocazie, dar cu siguranță îl voi ține sub observație și ar fi bine ca și alte companii din domeniul componentelor electronice să facă același lucru.
Autor: David Stein, Vice President of Global Supplier Management, Digi-Key Electronics
David Stein este vicepreședinte al departamentului de management global al furnizorilor la Digi-Key Electronics.
Digi-Key este un lider constant și inovator în industria serviciilor de înaltă calitate pentru distribuția de componente electronice și produse de automatizare la nivel mondial, oferind peste 10,5 milioane de componente de la peste 2.200 de producători de marcă de calitate.
Digi-Key Electronics | https://www.digikey.ro