Nivel avansat de automatizare a vehiculului: ZF și Infineon utilizează algoritmi AI pentru a optimiza software-ul și unitățile de control pentru dinamica condusului

by gabi

Camioane care circulă automat, unul în spatele celuilalt, pe autostradă, „platooning”, sau mașini care schimbă automat benzile de circulație: în acest caz, manevrele vehiculului trebuie să fie calculate și executate cu precizie și rapiditate, în absența unui șofer uman. Algoritmii software și AI controlează în condiții de siguranță sistemele de acționare, frânare, direcție și amortizare ale roților din față și din spate. Cu cât algoritmii AI sunt mai eficienți, cu atât mai bine poate fi utilizată puterea de calcul disponibilă.

Grupul ZF și Infineon Technologies AG au dezvoltat și implementat împreună algoritmi AI pentru dezvoltarea și controlul software-ului vehiculelor, ca parte a proiectului EEmotion. Proiectul a fost cofinanțat de Ministerul Federal German al Economiei și Politicilor Climatice. Algoritmii AI dezvoltați în cadrul proiectului, experimentați pe un vehicul de testare, controlează și optimizează toate actuatoarele în timpul conducerii automate în conformitate cu traiectoria specificată.

ZF a adăugat algoritmi AI la cele două soluții software existente cubiX și Eco Control 4 ACC, care au fost implementate pe microcontrolerul (MCU) AURIX™ TC4x de la Infineon cu unitate de procesare paralelă (PPU) integrată. Rezultatul: Algoritmi de inteligență artificială mai eficienți și o mai bună utilizare a puterii de calcul. Acest lucru duce, la rândul său, la performanțe de conducere mai bune și la creșterea siguranței la volan. În comparație cu abordările convenționale fără AI, cele două companii au demonstrat acum că soluția lor poate efectua, de exemplu, schimbări automate de bandă mult mai precise. Eficiența energetică a sistemelor de asistență a șoferului, cum ar fi Adaptive Cruise Control, a fost, de asemenea, sporită. Performanțele de conducere îmbunătățite, combinate cu un consum redus de putere de calcul, deschid calea pentru sisteme de asistență de nivel 2+ eficiente din punct de vedere al costurilor.

Controlul șasiului bazat pe software optimizat cu AI

Software-ul cubiX de la ZF face posibilă controlarea tuturor componentelor șasiului în cazul autoturismelor și vehiculelor comerciale. Aceasta include dinamica longitudinală și laterală, precum și dinamica verticală a vehiculului. În plus, sistemul de control predictiv al vitezei de croazieră Eco Control 4 ACC este în curs de dezvoltare prin utilizarea unui algoritm de optimizare intensiv din punct de vedere computațional și a controlului predictiv al modelului pentru a obține o autonomie cu până la 8% mai mare în condiții reale de conducere. Proiectul EEmotion a dezvoltat, de asemenea, algoritmi AI care sunt aplicați încă din faza de dezvoltare. Acest lucru permite o elaborare mai eficientă a software-ului pentru vehicule, care poate fi apoi pus mai rapid la dispoziția clienților. Implementarea accelerată și susținută de AI a software-ului pentru vehicule oferă producătorilor de vehicule avantaje clare în adaptarea la diferite modele de vehicule.

Microcontrolerul de la Infineon permite utilizarea algoritmilor AI

Algoritmii eficienți, bazați pe AI, necesită multă putere de calcul, ceea ce face recomandabilă integrarea lor în microcontrolere de înaltă performanță, cum ar fi AURIX TC4x. Microcontrolerele AURIX TC4x de la Infineon oferă performanțe înalte în timp real și implementează cele mai recente tendințe în modelarea AI, virtualizare, siguranță funcțională, securitate cibernetică și funcții de rețea. Acestea deschid calea pentru noile arhitecturi E/E și pentru următoarea generație de vehicule definite de software (SDV). O parte importantă a AURIX TC4x este unitatea de procesare paralelă, care susține aplicații AI puternice datorită procesării rapide și paralele a datelor.

Pentru informații de specialitate suplimentare, vizitați www.zf.com

Infineon Technologies

S-ar putea să vă placă și

Adaugă un comentariu