În prezent, vehiculele electrice câștigă din ce în ce mai multă popularitate. Motoarele electrice înlocuiesc treptat motoarele tradiționale cu ardere și, în viitor, vom vedea tot mai multe mașini de acest fel. Motivele unei astfel de dezvoltări a propulsiei electrice se regăsesc în modificările legislative din multe țări din întreaga lume, care stabilesc limite din ce în ce mai restrictive privind emisiile de gaze cu efect de seră ale vehiculelor cu combustie. În plus, comunitatea devine mai conștientă de necesitatea de a avea grijă de mediu și de a limita schimbările climatice.
Principalul dezavantaj al vehiculelor electrice este autonomia redusă, iar limitările tehnologice sunt frâna dezvoltării acestei industrii. În mod tradițional, automobilele electrice sunt încărcate cu ajutorul unui cablu, care trebuie conectat la o priză adecvată montată pe vehicul. Timpii lungi de încărcare pot fi descurajatori, în special luând în considerare, de exemplu, condițiile meteorologice, care pot fi deranjante atunci când vehiculul staționează. Răspunsul la aceste provocări este sistemul de încărcare fără fir pentru bateriile electrice, care începe să se dezvolte din ce în ce mai dinamic în întreaga lume.
Sistemul de încărcare fără fir folosește fenomenul inducției magnetice. Un curent alternativ traversează bobina de transmisie. Acest lucru creează un câmp magnetic alternativ în jurul acestei bobine. Prin plasarea celei de-a doua bobine (receptoare) la mică distanță, puteți observa inducția forței electromotoare la capetele sale, iar când circuitul este închis, un curent o va traversa și bateria va putea fi încărcată. Un transformator cu un gol de aer funcționează în mod similar.
Încărcare ușoară a automobilelor electrice
Folosind fenomenul de inducție, încărcarea unui automobil electric, din punctul de vedere al șoferului, constă în a atingere zona de încărcare cu automobilul. Acest lucru menține bobinele cât mai aproape posibil. Bateriile încep să se încarce fără a fi nevoie de un cablu voluminos, precum în cazul metodei tradiționale. Pentru a ilustra și mai bine principiul acestui sistem, puteți faceți o comparație cu încărcarea fără fir a smartphone-ului, care a devenit din ce în ce mai populară în ultimii ani. La încărcarea telefonului, dispozitivul este așezat pe o placă de inducție. Încărcarea vehiculelor este exact la fel, cu excepția faptului că scara este mai mare.
Eficiență mai bună de încărcare pentru automobilele electrice
Proiectanții sistemelor de încărcare fără fir acordă cea mai mare atenție problemei eficienței încărcării. Prin urmare, sunt dezvoltate plăci din ce în ce mai noi pentru a crește eficiența încărcării fără fir, realizate din oxizi metalici sinterizați, pentru a contribui la obținerea celei mai mari eficiențe posibile. În soluțiile tradiționale, dispozitivul de încărcare se bazează pe o carcasă metalică, care, din păcate, absoarbe câmpul magnetic și reduce semnificativ eficiența întregului sistem. Aici vin în ajutor plăcile de ferită create de compania KEMET. Placa este plasată între bobina dispozitivului de încărcare și carcasa metalică, crescând astfel foarte mult eficiența transferului de energie.
Pe caracteristicile care arată dependența pierderilor de energie de temperatura ambiantă, putem vedea că materialele convenționale (curba albastră) realizează cele mai mici pierderi la o temperatură de aproximativ 100°C. La rândul lor, cele mai mari pierderi apar în jurul temperaturii camerei. Ceea ce distinge plăcile de ferită KEMET este faptul că sunt mult mai favorabile caracteristicile pierderii de energie (curba roșie). Eficiența transmisiei de energie este similară atât la temperatura camerei, cât și la 100°C. Această proprietate permite ca plăcile să fie utilizate în mod eficient atât în climă geroasă, cum ar fi în Alaska sau în Scandinavia, cât și în climă caldă, cum ar fi Hawai.
Selectarea corectă a plăcilor de ferită
Plăcile de ferită oferite de compania KEMET au dimensiuni standardizate de 100 × 100mm. Cu toate acestea, putem alege grosimea plăcii. Oferta include plăci de 4, 6, 8, 10 și 12 mm grosime. Grosimea plăcii afectează greutatea dispozitivului − cu cât placa este mai groasă, cu atât este mai mare greutatea acesteia. Plăcile permit transmiterea unei puteri de 3,7kW, 7,7kW sau chiar 11kW. În plus, KEMET vă permite crearea unei plăci cu dimensiuni non-standard, în funcție de nevoile clientului.
Proiectanții trebuie să acorde o atenție deosebită selectării grosimii corespunzătoare a plăcii de ferită, adecvată nevoilor. Alegerea unei plăci prea subțiri va deteriora proprietățile și performanțele sistemului de încărcare fără fir.
Plăcile de ferită sunt utilizate în industria auto și în industrie, cu sisteme de încărcare fără fir.
Dacă sunteți interesat de sistemele de încărcare fără fir a vehiculelor, care utilizează plăci de ferită KEMET, vă rugăm să îi contactați pe consilierii noștri, care vă vor ajuta să alegeți dispozitivul potrivit.
Text elaborat de Transfer Multisort Elektronik Sp. z o.o. Sursă text original: https://www.tme.eu/ro/news/library-articles/page/43545/Placi-de-ferita-KEMET/
Transfer Multisort Elektronik | https://www.tme.eu