Construiți sisteme mai bune pentru automobile și mobilitate electrică cu ajutorul controlerelor de semnal digital

by donpedro

Atât sistemele convenționale pentru automobile, cât și cele de mobilitate electrică depind de operarea eficientă a nenumăratelor dispozitive electronice care oferă caracteristici de confort, precum și de capabilitățile de siguranță funcțională esențiale. Deși prezintă o mare diversitate de cerințe, asemenea aplicații necesită în mod fundamental abilitatea de a funcționa în condiții extreme, oferind în același timp un răspuns fiabil, de înaltă performanță și în timp real.

Prin urmare, dezvoltatorii se confruntă cu o nevoie tot mai mare de o platformă coerentă, puternică, bine susținută și scalabilă, capabilă să contribuie la simplificarea proiectării și dezvoltării unei game tot mai largi de cazuri de utilizare în domeniul automobilelor și al mobilității electronice.

Articolul analizează o familie de controlere de semnal digital (DSC) de la Microchip Technology care poate satisface astfel de cerințe și descrie utilizarea acestor dispozitive DSC în proiecte de referință pentru funcții esențiale în sistemele pentru automobile și e-mobilitate.

Diversele provocări de proiectare necesită soluții flexibile

Fie că proiectează pentru vehicule convenționale sau electrice, dezvoltatorii trebuie să abordeze o listă tot mai mare de aplicații, inclusiv subsisteme de conversie a alimentării,

Figura 1: Proiectul de referință al convertorului rezonant LLC DC/DC de la Microchip Technology se bazează pe un singur DSC dsPIC33 pentru a gestiona digital bucla de control din centrul unui proiect de conversie a puterii. (Sursă imagine: Microchip Technology) 

încărcarea fără fir la bordul vehiculelor, sisteme de iluminat digital și sisteme de control al motoarelor, de la aplicații relativ simple cu motoare pas cu pas până la sisteme complexe de frânare regenerativă în vehiculele electrice (EV) și vehiculele electrice hibride (HEV). Alături de cerințele esențiale pentru siguranța funcțională, exigențele privind dimensiunea proiectului și lista de materiale (BOM) continuă să crească în importanță pe măsură ce producătorii de vehicule încearcă să răspundă cererii consumatorilor și presiunii concurențiale pentru mai multă siguranță, confort, funcționalitate și performanță.

Ca răspuns la aceste cerințe, industria s-a orientat deja către soluții digitale în aproape toate subsistemele vehiculelor. Subsistemele din toate vehiculele de pasageri convenționale se bazează deja pe microcontrolere (MCU) care rulează de patru ori mai mult cod software decât aeronavele comerciale [1].

Totuși, în contextul evoluției cererii și presiunii concurențiale, soluțiile anterioare de microcontrolere nu reușesc să satisfacă gama de cerințe cu care se confruntă acum proiectanții de automobile. Necesitatea unor linii de alimentare diferite în mai multe subsisteme electronice și funcționalitatea asociată de conversie DC/DC de înaltă tensiune, în special în cazul vehiculelor electrice, necesită capabilități de control digital mai sofisticate. Alte aplicații, cum ar fi încărcarea fără fir a dispozitivelor mobile la bordul autovehiculului, introduc o serie de cerințe de proiectare complet noi pentru emițătoarele de putere fără fir cu bobine multiple compatibile cu receptoarele de putere standard din industrie care sunt integrate în tot mai multe dispozitive de consum. Proiectele de iluminat pentru vehicule trebuie să abordeze caracteristici tehnice precum reglarea intensității luminoase, temperatura, îmbătrânirea componentelor și altele, pentru a oferi faruri mai luminoase, culori plăcute și efecte de diminuare a intensității luminoase în tablourile de bord. În cele din urmă, motoarele de precizie controlate digital sunt omniprezente chiar și în vehiculele convenționale și, bineînțeles, oferă baza funcțională pentru e-mobilitate.

Familia dsPIC33 DSC de la Microchip Technology a fost proiectată special pentru a răspunde acestor cerințe diverse, folosind membrii familiei cu capabilități funcționale specializate. Cel mai nou membru al acestei familii, dsPIC33C, extinde performanța și capabilitățile disponibile în DSC-urile dsPIC33E și dsPIC33F pentru dezvoltatorii care vizează aplicații mai sofisticate.

Figura 2: Cu perifericele sale specializate, DSC-urile dsPIC33 contribuie la simplificarea proiectelor și la reducerea numărului de componente, aici folosind PWM-urile sale integrate și funcțiile periferice pentru a controla MOSFET-uri externe (D) și alte componente analogice (A). (Sursă imagine: Microchip Technology)

Bazate pe un nucleu de procesor de semnal digital (DSP), aceste DSC-uri combină simplitatea unui microcontroler cu performanța unui DSP pentru a satisface cerințele în continuă creștere de performanță ridicată, latență redusă, capabilități în timp real, menținând în același timp o amprentă și o listă de materiale (BOM) minime. Utilizând ecosistemul extins de plăci de dezvoltare dsPIC33, proiecte de referință și instrumente de dezvoltare software de la Microchip, dezvoltatorii pot apela la diferiți membri ai familiei dsPIC33 pentru a-și extinde proiectele și pentru a oferi o gamă largă de aplicații care se află în centrul sistemelor auto și de mobilitate electronică.

O bază hardware mai eficientă pentru proiecte destinate automobilelor și mobilității electronice

Familia dsPIC33C de la Microchip a fost proiectată special pentru a reduce latența și a accelera executarea buclelor de control digital de mare viteză bazate pe software, care stau la baza multor subsisteme auto. Pentru a oferi această capabilitate, dispozitivele integrează un motor DSP, regiștri de mare viteză și periferice strâns cuplate, inclusiv mai multe convertoare analog-digitale (ADC), convertoare digital-analogice (DAC), comparatoare analogice și amplificatoare operaționale.

Caracteristici precum ciclul unic de multiplicare-acumulare (MAC) de 16 × 16 al motorului DSP cu acumulator pe 40-biți, buclă cu zero supraîncărcare și deplasarea cu manevrarea biților într-o singură operațiune (barrel shifting) asigură executarea buclelor de control digital la viteză ridicată. Capabilitățile periferice, cum ar fi modulatoare în lățime a impulsurilor (PWM) cu rezoluție de 150 picosecunde (ps), timere de captură/comparare/PWM (CCP), generator de declanșare periferică și celulă logică configurabilă și programabilă de către utilizator permit operarea independentă a interfețelor cu bucle de control de precizie.

Funcționalitatea extinsă pe cip a acestor dispozitive în capsule de numai 5 × 5 milimetri (mm) ajută dezvoltatorii să obțină o amprentă și o listă de materiale minime pentru a îndeplini cerințele pentru dispozitive mai mici în sistemele auto elegante. Simplificând și mai mult proiectele auto, aceste dispozitive acceptă mai multe interfețe de comunicații, inclusiv Controller Area Network (CAN), Local Interconnect Network (LIN) și Digital Multiplex (DMX) utilizate în sistemele auto avansate. În plus, aceste dispozitive sunt disponibile în diferite dimensiuni de memorie, în configurații cu un singur nucleu și cu două nuclee, oferind astfel tipul de soluție scalabilă necesară pentru aplicațiile avansate din domeniul auto și al e-mobilității.

Figura 3: Motorul DSP de înaltă performanță al DSC-urilor dsPIC33 și perifericele strâns cuplate permit dezvoltatorilor să implementeze cu ușurință bucle de control digital complexe cu un cod mai simplu. (Sursă imagine: Microchip Technology)

Destinate mediilor auto dure, aceste piese sunt calificate AEC-Q100 Grad 0 și îndeplinesc cerințele exigente privind funcționarea sub capotă, fiind compatibile cu o gamă extinsă de temperaturi de la -40°C la +150°C. Cel mai important pentru proiectele auto esențiale, anumiți membri ai familiei dsPIC33 sunt compatibili cu siguranța funcțională pentru a facilita conformitatea cu specificațiile de siguranță, inclusiv ISO 26262 (ASIL A sau ASIL B), IEC 61508 (SIL 2) și IEC 60730 (clasa B). Acești membri ai familiei dsPIC33 integrează caracteristici hardware de siguranță specializate, inclusiv DMT (deadman timer), WDT (watchdog timer), monitorizarea ceasului de siguranță, memorie cu acces aleatoriu (RAM), autotestare încorporată (BIST) și cod de corectare a erorilor.

Pentru dezvoltarea de software, compilatoarele MPLAB XC C de la Microchip sunt certificate TÜV SUD pentru siguranță funcțională, iar în unele cazuri sunt disponibile biblioteci de software pentru diagnosticare. În plus, Microchip furnizează rapoarte asociate FMEDA (Failure Modes, Effects, and Diagnostic Analysis) și manuale de siguranță necesare ca parte a procesului de certificare a siguranței.

Caracteristicile de siguranță hardware și capabilitățile de dezvoltare necesare pentru certificarea siguranței funcționale sunt doar o parte a unui ecosistem de dezvoltare bogat, care sprijină proiectarea bazată pe dsPIC33 atât pentru automobilele convenționale, cât și pentru vehiculele electrice. Bazându-se pe mediul de dezvoltare integrată MPLAB X (IDE), Microchip oferă un set extins de instrumente de proiectare și biblioteci specializate pentru diferite domenii de aplicații, după cum se menționează mai jos.

Pentru a accelera și mai mult dezvoltarea cu familia dsPIC33, Microchip oferă un ecosistem bogat de plăci de dezvoltare dsPIC33, precum și resurse de proiectare care pot fi descărcate, inclusiv cărți albe, note de aplicație și proiecte de referință. Printre aceste resurse, o serie de proiecte de referință dsPIC33C abordează diferite domenii de aplicații cheie pentru automobile și e-mobilitate, inclusiv încărcarea wireless, iluminatul digital, conversia de putere și controlul motoarelor. Pe lângă faptul că demonstrează utilizarea unui DSC dsPIC33C în fiecare domeniu, aceste proiecte de referință și software-ul asociat pot servi și ca punct de plecare pentru implementarea unor proiecte personalizate.

Figura 4: Dezvoltatorii se pot baza pe lanțul cuprinzător de instrumente ale Microchip pentru a accelera dezvoltarea de bucle de control optimizate bazate pe software, aflate în centrul subsistemelor de putere digitală. (Sursă imagine: Microchip Technology)

Implementarea buclelor de control digital de precizie pentru conversia de putere

Buclele de control se află în centrul multor aplicații din domeniul auto și al mobilității electrice, iar una dintre cele mai importante utilizări ale acestora în asemenea aplicații servește nevoii fundamentale de conversie a puterii. Conversia eficientă DC/DC rămâne importantă în sistemele auto convenționale și este esențială în cazul vehiculelor electrice și hibride de înaltă tensiune. În aceste sisteme, tensiunile de 200-800 de volți ale bateriei trebuie să fie coborâte în siguranță și în mod eficient la nivelurile de 12 sau 48 de volți necesare pentru a alimenta iluminatul exterior și interior și pentru a alimenta motoarele pentru ștergătoare, geamuri, ventilatoare și pompe.

Într-un proiect de referință de convertor rezonant LLC DC/DC de 200 wați (W) (trei elemente reactive: două inductive și una capacitivă) [2], un singur dispozitiv dsPIC33 permite o soluție digitală compactă pentru conversia de putere în mod de comutare, utilizând unul dintre PWM-urile sale integrate pentru a comanda MOSFET-uri în jumătate de punte în bucla de control (figura 1).

În figura 2, transformatorul rezonant izolează tensiunea înaltă din partea primară (linii negre) de alimentarea secundară de 12 volți (linii albastre) pentru driverele MOSFET (D) și de alimentarea de 3 volți pentru DSC dsPIC33 și alte componente analogice (A).

În această aplicație, dsPIC33 utilizează un proiect software de bază cu întreruperi pentru a gestiona bucla de control digital. Aici, o întrerupere ADC este utilizată pentru a achiziționa tensiunea de ieșire utilizată în controlerul software proporțional-integral-derivativ (PID). O altă întrerupere ADC suportă detectarea temperaturii, în timp ce comparatoarele analogice ale dsPIC33 suportă detectarea evenimentelor de supracurent și supratensiune. De fapt, executarea procesului de control PID și a sarcinilor de gestionare a buclei de control asociate lasă suficient spațiu de procesare pentru sarcinile de menținere și monitorizare, inclusiv monitorizarea temperaturii, monitorizarea defecțiunilor și comunicațiile, toate într-o secvență simplă de procesare a firmware-ului (figura 3).

Figura 5: Perifericele integrate ale dsPIC33 pot opera independent pentru a accelera sarcinile de control esențiale, lăsând o marjă de procesare pentru executarea altor sarcini, cum ar fi interfețele cu utilizatorul, comunicațiile și securitatea în aplicații mai complexe, precum emițătoarele de putere wireless. (Sursă imagine: Microchip Technology)

Pentru dezvoltatorii care doresc să construiască soluții de alimentare digitală mai specializate, Digital Power Design Suite de la Microchip susține proiectele de la concepție până la generarea de firmware pentru un DSC dsPIC țintă. Pornind de la capabilitățile hardware ale DSC-ului dsPIC, dezvoltatorii folosesc instrumentul de proiectare DCDT (Digital Compensator Design Tool) al suitei pentru a analiza buclele de control și MPLAB Code Configurator (MCC) pentru a genera cod care utilizează funcții optimizate în cod de asamblare din bibliotecile de compensatoare Microchip (Figura 4).

Fie că dezvoltă dispozitive bazate pe standarde, cum ar fi emițătoarele de putere wireless, fie că implementează dispozitive personalizate mai complexe, proiectanții de aplicații cu buclă de control pentru automobile și mobilitate electrică trebuie să implementeze soluții compacte care pot suporta funcționalități suplimentare, dincolo de capabilitățile de bază, cum ar fi monitorizarea defecțiunilor. Un alt proiect de referință ilustrează utilizarea unui DSC dsPIC33CK cu un singur nucleu pentru a oferi un set bogat de caracteristici într-o altă aplicație importantă a conversiei de putere controlată digital – transmisia de putere wireless.

Implementarea emițătoarelor de putere wireless conforme cu standardul Qi

Adoptat pe scară largă de către producătorii de telefoane inteligente și de alte dispozitive mobile, standardul Qi al Wireless Power Consortium (WPC) pentru transferul de putere wireless de la 5 până la 15 wați permite consumatorilor să își încarce dispozitivele compatibile Qi prin simpla plasare a acestora pe orice suprafață cu un emițător wireless compatibil încorporat. Integrate în suprafețele interioare ale automobilelor sau în produse de încărcare de la terți, emițătoarele de putere fără fir Qi oferă o metodă convenabilă de încărcare a telefoanelor inteligente, eliminând confuzia și potențiala distragere a atenției pe care o pot crea conexiunile de alimentare cu fir. Proiectul de referință de alimentare cu energie wireless Qi de 15 wați de la Microchip Technology [3] ilustrează utilizarea unui dsPIC33 pentru a simplifica implementarea acestui tip de subsistem (figura 5).

Bazat pe un DSC dsPIC33CK256MP506 cu un singur nucleu de la Microchip Technology, proiectul de referință utilizează capabilitățile integrate ale unui DSC pentru implementarea unei bucle de control digital. Deși acest proiect se bazează mai degrabă pe o topologie de punte completă, decât pe cea de jumătate de punte utilizată în convertorul rezonant menționat mai sus, multiplele PWM-uri ale dispozitivului îndeplinesc cu ușurință această cerință suplimentară.

Transmițătoarele de putere wireless oferă, de obicei, mai multe bobine de radiofrecvență (RF) pentru transmiterea puterii, iar în acest proiect, invertorul în punte este conectat printr-un multiplexor (MUX) la una dintre cele trei bobine. La fel ca și invertorul cu punte completă și front-end-ul de condiționare a tensiunii, acest proiect profită din plin de perifericele integrate ale dsPIC33 pentru a gestiona comutarea prin MUX a bobinei.

Pe lângă controlul driverelor de poartă MIC4605 și MP14700 de la Microchip, perifericele dsPIC33:

Controlează diodele emițătoare de lumină (LED) ale indicatorului de alimentare prin intermediul unui expander de I/O MCP23008 de la Microchip.
Asigură conectivitatea USB prin intermediul unui dispozitiv de punte USB MCP2221A de la Microchip
Suportă stocarea securizată conformă cu WPC prin intermediul unui dispozitiv de autentificare ATECC608 de la Microchip, pe care Microchip îl furnizează ca Autoritate de Certificare (CA) de producător cu licență WPC.
Oferă conectivitate CAN compatibilă cu siguranța funcțională ISO 2622 prin intermediul unui dispozitiv ATA6563 CAN cu debit de date flexibil (FD) de la Microchip.

În plus, proiectul de referință utilizează convertorul coborâtor MCP16331 și regulatorul liniar MCP1755 de la Microchip pentru a susține alimentarea auxiliară a bateriei.

Figura 6: DSC-urile dsPIC33 de la Microchip Technology permit dezvoltatorilor să livreze proiecte complexe cu o amprentă și o listă de materiale minime necesare pentru a încorpora discret funcționalitatea în vehicule. (Sursă imagine: Microchip Technology)

Folosind această listă de materiale relativ mică, proiectul de referință oferă o soluție Qi gata pentru utilizare, care are toate caracteristicile cheie ale unui sistem de alimentare wireless, inclusiv eficiență ridicată, zonă de încărcare extinsă, distanță Z utilă (distanța dintre emițător și receptor), detectarea obiectelor străine și suport pentru mai multe implementări de încărcare rapidă utilizate în principalele telefoane inteligente. Pornind de la acest proiect bazat pe software, dezvoltatorii pot adăuga cu ușurință capabilități precum protocoale de comunicație brevetate între emițător și receptor și opțiuni de conectivitate wireless, cum ar fi Bluetooth, printre altele.

Implementarea soluțiilor compacte de iluminat digital

Funcționalitatea integrată a dispozitivelor dsPIC33 este deosebit de importantă în aplicațiile pentru automobile și e-mobilitate care necesită adăugarea unor caracteristici sofisticate fără a perturba liniile vehiculului. Disponibilitatea LED-urilor de înaltă intensitate a permis producătorilor de autovehicule să îmbunătățească aspectul estetic al farurilor exterioare și al iluminatului interior.

Totuși, dezvoltatorii acestor subsisteme de iluminat trebuie, de obicei, să ‘strecoare’ mai multe funcționalități în capsule mai mici, respectând în același timp standardele industriale, precum DMX, care oferă un protocol de comunicație comun pentru controlul lanțurilor de dispozitive de iluminat. La fel ca și în cazul transmițătorului de putere wireless menționat mai sus, un proiect pentru o soluție compactă de iluminat digital[4] profită de avantajele perifericelor integrate ale dsPIC33 (figura 6).

Figura 7: Datorită procesării sale de înaltă performanță și a perifericelor integrate, un DSC dsPIC33CK cu un singur nucleu poate gestiona proiecte de control cu două motoare. (Sursă imagine: Microchip Technology)

La fel ca în cazul altor aplicații de putere digitală, acest proiect de iluminat digital profită de PWM-urile integrate ale dsPIC33, de comparatoarele analogice și de alte periferice pentru a oferi o soluție de iluminat digital completă și compactă. Asemenea aplicațiilor de proiectare menționate mai sus, această soluție de iluminat digital se bazează pe puterea de procesare a DSC-ului dsPIC33 și pe abilitatea perifericelor sale de a opera independent pentru a monitoriza și controla setul necesar de dispozitive externe, inclusiv dispozitive de putere, transmițătoare, LED-uri etc. În alte exemple de proiectare de la Microchip se demonstrează capabilitatea de procesare de înaltă performanță a DSC-urilor dsPIC33 în manipularea algoritmilor de control digital mai complecși și a unor sisteme avansate de control al motoarelor.

Implementarea sistemelor avansate de control al motoarelor cu un singur DSC dsPIC33

Performanța DSC-urilor dsPIC33 permite dezvoltatorilor să utilizeze un singur DSC pentru a gestiona execuția buclei de control digital de bază, precum și diverse funcții auxiliare. De fapt, un proiect Microchip cu două motoare [5] demonstrează implementarea controlului orientat după câmp (FOC), fără senzori, al unei perechi de motoare sincrone cu magneți permanenți (PMSM) folosind un singur DSC dsPIC33CK cu un singur nucleu. Cheia acestui proiect constă în semnalele PWM de schimbare a fazei către invertoarele fiecărui canal de control al motorului, controlul motorului 1 (MC1) și controlul motorului 2 (MC2) (Figura 7).

În această abordare, PWM-urile dsPIC33CK sunt configurate pentru a genera formele de undă necesare pentru fiecare canal de control al motorului și pentru a declanșa ADC-uri separate la momentul optim. Atunci când fiecare ADC finalizează conversia, se emite o întrerupere care determină dsPIC333CK să execute algoritmul FOC pentru acel set de citiri.

Un singur DSC dsPI33CK poate gestiona, de asemenea, aplicații mai robuste de control al motorului. Într-un proiect de referință pentru o trotinetă electrică de înaltă performanță, un dsPIC33CK controlează mai multe FET-uri și driverele de poartă MIC4104 de la Microchip pentru un invertor trifazat care acționează un motor de curent continuu fără perii (BLDC) (Figura 8).

Figura 8: Utilizând un dsPIC33CK cu un singur nucleu, dezvoltatorii pot implementa un subsistem robust de control al motorului unei trotinete electrice cu doar câteva componente suplimentare. (Sursă imagine: Microchip Technology)

Proiectul de referință pentru o trotinetă electrică [6] suportă atât modul de funcționare fără senzori, cât și cel cu senzori, deoarece are abilitatea de a monitoriza forța contraelectromotoare (BEMF) a motorului BLDC, precum și ieșirea senzorului cu efect Hall. Utilizând o sursă de tensiune de intrare de la 18- la 24-volți, proiectul atinge o putere de ieșire maximă de 350-wați.

Într-o extindere ulterioară a acestui proiect [7], Microchip demonstrează adăugarea frânării regenerative utilizate în vehiculele electrice și hibride pentru a recupera energia pe măsură ce motorul generează BEMF la niveluri de tensiune mai mari decât cea a bateriei vehiculului. Aici, proiectul extins utilizează un pin dsPIC33CK suplimentar pentru a monitoriza semnalul provenit de la frână. Atunci când este detectată frânarea, dsPIC33CK dezactivează mai întâi porțile high-side ale invertorului pentru a amplifica energia electrică recuperată la un nivel mai mare decât tensiunea magistralei de curent continuu și apoi dezactivează porțile low-side pentru a permite curentului să se întoarcă la sursă.

Dezvoltatorii ar putea extinde acest proiect pentru a suporta o funcționalitate mai mare prin înlocuirea dsPIC33CK cu un DSC dsPIC33CH ‘dual-core’. Într-un astfel de proiect, un nucleu ar putea gestiona controlul motorului BLDC și funcționalitatea de frânare regenerativă cu modificări minime ale codului, în timp ce al doilea nucleu ar putea executa funcții de siguranță suplimentare sau aplicații de nivel înalt. Utilizând dsPIC33CH cu două nuclee, echipele de dezvoltare pentru controlul motorului și echipele de dezvoltare a aplicațiilor ar putea lucra separat și ar putea integra fără probleme controlul lor pentru execuție pe DSC.

Pentru proiectele personalizate de control al motoarelor, suita de dezvoltare motorBench de la Microchip oferă un set de instrumente de interfață grafică cu utilizatorul (GUI) care ajută dezvoltatorii să măsoare cu mai multă precizie parametrii critici ai motoarelor, să regleze buclele de control și să genereze surse bazate pe Motor Control Application Framework (MCAF) și Motor Control Library de la Microchip.

Concluzie

Utilizând DSC-urile dsPIC33 de la Microchip Technology, dezvoltatorii au nevoie de relativ puține componente suplimentare pentru a implementa o gamă largă de proiecte de putere digitală pentru aplicații convenționale pentru automobile și mobilitate electrică. Susținute de un set bogat de instrumente software și de proiecte de referință, DSC-urile dsPIC33 cu un singur nucleu și cu două nuclee oferă o platformă scalabilă pentru dezvoltarea rapidă de soluții optimizate pentru conversia de putere, încărcare wireless, iluminat și controlul motoarelor, printre altele.

Referințe

[1] Dr. H. Proff et al, 2020. Software is transforming the automotive world. Deloitte Insights.
[2] https://www.microchip.com/en-us/development-tool/DC/DC-llc-resonant-converter
[3] https://www.microchip.com/en-us/solutions/power-management-and-conversion/intelligent-power/wireless-power/15w-multi-coil-wireless-power-transmitter
[4] https://www.microchip.com/en-us/solutions/power-management-and-conversion/intelligent-power/digital-lighting-control-and-drivers
[5] Dual Motor Control with the dsPIC33CK White Paper
[6] http://aem-origin.microchip.com/en-us/solutions/motor-control-and-drive/applications-and-reference-designs/e-scooter-reference-design
[7] https://www.microchip.com/en-us/application-notes/an4064


Autor: Rolf Horn – Inginer de aplicații

Rolf Horn, face parte din grupul European de Asistență Tehnică din 2014, având responsabilitatea principală de a răspunde la întrebările venite din partea clienților finali din EMEA referitoare la Dezvoltare și Inginerie, precum și la scrierea și corectarea articolelor și postărilor de pe platformele TechForum și https://maker.io ale firmei Digi-Key pentru cititorii din Germania. Înainte de Digi-Key, el a lucrat la mai mulți producători din zona semiconductorilor, cu accent pe sistemele embedded ce conțin FPGA-uri, microcontrolere și procesoare pentru aplicații industriale și auto. Rolf este licențiat în inginerie electrică și electronică la Universitatea de Științe Aplicate din Munchen, Bavaria. Și-a început cariera profesională la un distribuitor local de produse electronice în calitate de Arhitect pentru Soluții de Sistem pentru a-și împărtăși expertiza și cunoștințele în calitate de consilier de încredere.

Hobby-uri: petrecerea timpului cu familia + prietenii, călătoriile (cu rulota familiei VW-California) și motociclismul (pe un BMW GS din 1988).

Digi-Key Electronics   |   https://www.digikey.ro

S-ar putea să vă placă și

Adaugă un comentariu