Management inteligent privind planificarea timpilor de fabricație
Aceștia reprezintă o parte vitală a menținerii liniilor de producție, însă abordarea convențională a timpilor de execuție poate genera o interpretare greșită și chiar o gestionare defectuoasă.
Problema abordării convenționale a gestionării timpilor de producție constă în interpretarea diferită a informației publicate de producătorii de semiconductoare. Din perspectiva clienților OEM, timpii de producție menționați de producător la începutul fazei de achiziție de la începutul proiectului sunt tipic utilizați ca o scară de timp fixă. Acest lucru înseamnă că timpii de producție originali sunt introduși în sistemul de planificare a resurselor producătorului (MRP − Manufacturer Resource Planning) și rămâne adesea neschimbat pe etapele de pre-producție și producție ale proiectului.
Percepția producătorilor de semiconductoare asupra informației cu privire la timpii de producție este, cu toate acestea, foarte diferită. Timpii de producție pe care îi publică ei, sunt corecți la momentul în care sunt cotați, dar pot fi schimbați dacă fluctuațiile în comandă afectează încărcarea fabricii. Este suficient ca unul sau mai mulți clienți să plaseze comenzi de mare volum pentru același semiconductor pentru a schimba încărcarea fabricii și pentru a împinge timpul de fabricație de la 8 săptămâni la 14 săptămâni.
De aceea, este mult mai realist ca OEM-urile să trateze timpii de fabricație ca indicatori cu tendință schimbabilă și nu ca scară de timp fixă. De exemplu, dacă un timp de fabricație, care inițial a fost cotat la 8 săptămâni este extins la 12 săptămâni, clientul ar trebui să își actualizeze sistemul MRP cu noul timp de fabricație pentru a fi sigur că lucrează cu cel mai exact timp de fabricație.
Dacă schimbarea este foarte mare, într-un interval mic de timp, clientul OEM de mare volum ar trebui să înceapă să întrebe furnizorul pentru a înțelege de ce se extinde timpul de fabricație, astfel încât să poată obține o indicație clară asupra tendințelor de viitor ale timpilor de producție.
Desigur, cererea de timpi de producție actualizați de la multiplii producători la intervale regulate va forța resursele de procurare. Acesta este motivul pentru care microchipDIRECT oferă clienților oportunitatea de a primi o actualizare săptămânală a timpilor de producție pentru componentele pe care le cumpără și oferă, de asemenea, un istoric al comenzilor de vânzare și al facturilor, pe care clienții le pot găsi în contul lor online.
Utilizate împreună cu rapoartele de comenzi în lucru, aceste actualizări ale timpilor de producție permit clienților o abordare inteligentă, orientată pe tendințe pentru gestionarea timpilor de fabricație. Această abordare cu privire la monitorizarea tendințelor timpilor de fabricație, este o unealtă vitală în procurarea oricărui semiconductor, indiferent dacă este vorba despre un alergător de cursă lungă sau scurtă.
Ferestre de anulare de 30 de zile
La celălalt capăt al lanțului de furnizare, există practica standard din industrie legată de furnizorii care dețin stoc tampon. Acest lucru ajută clienții OEM să echilibreze costurile păstrării unui inventar față de fluctuațiile în comandă de la proprii clienți finali. În vreme ce acest sistem are multe avantaje, în climatul curent al volatilității pieței, OEM-urile găsesc din ce în ce mai dificil să obțină o vizibilitate asupra comenzilor viitoare de la clienții finali. Acest lucru este dificil în mod particular în cazul noilor proiecte unde OEM-urile ar putea să nu dorească un inventar, până în momentul în care este dovedit succesul proiectului.
Pentru a ajuta OEM-urile să depășească riscul planificării anticipate a inventarului fără o vizibilitate clară a comenzilor viitoare, microchipDIRECT a creat o fereastră de anulare de 30 de zile. Această fereastră de 30 de zile permite efectiv clienților să renunțe sau să schimbe o comandă a oricărui semiconductor standard, în orice moment, cu până la 30 de zile înainte de programarea livrării componentelor. De aceea, de exemplu, o comandă plasată pe website-ul microchipDIRECT pe 19 septembrie, pentru livrare în 19 noiembrie, ar putea fi anulată sau modificată ca termen în orice moment înainte de 19 octombrie. La atingerea fiecărei noi date de livrare, fereastra de 30 de zile este împinsă înainte, permițând OEM-urilor să reducă costurile cu inventarul, reducând în același timp și riscul prin care continuitatea furnizării ar fi compromisă. Acest lucru nu numai că îi ajută pe clienții microchipDIRECT, ci le și permite să îi ajute pe proprii clienți finali, asigurându-le o mai mare flexibilitate și reacție la cerințele pieței. Pentru a îi ajuta pe clienți să gestioneze fereastra de anulare de 30 de zile, microchipDIRECT poate, la cererea clienților, să realizeze un raport de comenzi în lucru, care să arate ce produse sunt programate pentru livrare în cadrul ferestrei de anulare. Acest lucru permite clienților să își concentreze atenția asupra livrărilor imediate și să regleze programările conform oricăror schimbări în comenzi.
Managementul timpilor de producție și a stocurilor tampon a fost, de decenii, o parte importantă a celor mai bune practici din industrie pentru optimizarea costurilor cu inventarul. Aceste inițiative oferă OEM-urilor uneltele de procurare care duc managementul inventarului la un nou nivel, prin oferirea unei mai mari vizibilități și a unui control mai strâns asupra comenzilor lor de semiconductoare.
Martin Warmington,
Global Sales Manager
Microchip Technology | www.microchipDIRECT.com