Distribuitorul ca furnizor de servicii – Valoare adăugată prin distribuție

10 DECEMBRIE 2018

Digitizarea, cicluri chiar și mai reduse ale produselor și inovării, concentrarea în industria semiconductoarelor, deficitul în aprovizionare – sunt noile schimbări și provocări cu care se confruntă industria electronicii. Distribuitorii joacă un rol cheie în ecosistemul producătorilor, furnizorilor de servicii și clienților. Cu o varietate de servicii cu valoare adăugată, ei oferă suport și orientare.

Mulțumită efectului digitizării și conectării în rețea, ponderea electronicii în numeroase aplicații casnice și industriale crește considerabil. În schimb, distribuitorii de componente se bucură de o creștere a cifrei de afaceri, dar trebuie să ofere și servicii suplimentare de consiliere. Numeroase companii, care până acum aveau puțin de-a face cu electronica – în principal în sectorul auto, dar și industrial și al dispozitivelor casnice – dezvoltă aplicații electronice noi, precum și aplicații inteligente, cu conectare în rețea. Ca rezultat, există o necesitate enormă în aceste sectoare pentru suport de dezvoltare, care trebuie să fie întâlnit în principal la distribuitori.

Soluții în loc de componente
În același timp, cererea pentru soluții este mai mare decât cea pentru componente individuale. La urma urmei, componentele individuale nu pot fi utilizate singure pentru a crea soluții și dispozitive IoT sau pentru a se conforma cu cele mai recente cerințe de securitate GDPR. Rutronik este un distribuitor de mare volum, ceea ce înseamnă că este unic printre distribuitori în oferirea unei game complete de componente electronice precum și experiența corespunzătoare, combinându-le în soluții globale, coerente – cu prezență globală. Mai mult, acest lucru înseamnă că, acum, clienții pot să beneficieze de servicii cuprinzătoare oferite de unul și același furnizor, timp de dezvoltare și costuri reduse, putând astfel să facă față presiunii pentru o inovare mai rapidă.

Echipa de competență GDPR
Soluțiile inteligente și de rețea în particular vor fi afectate de GDPR, regulament aflat în funcțiune de la sfârșitul lunii Mai. Cu toate acestea, realizarea unui nivel potrivit de securitate este departe de a fi banală. Din acest motiv, Rutronik și-a dezvoltat propria sa echipă de competență GDPR. Echipa unește experți în medii de stocare, comunicații wireless, plăci și sisteme embedded, module de securitate, microcontrolere, display-uri și tehnologie senzorială, astfel încât ei pot lucra împreună și consilia clienții în legătură cu transmisia, stocarea și procesarea sigură a datelor.
Echipa poate, de asemenea, crea concepte de sisteme complete, conforme GDPR. Suplimentar, membrii echipei au combinat toate considerațiile de securitate semnificative pentru dezvoltatorii hardware și software, managerii de produs și cumpărători într-un document de tip carte albă, de aproximativ 100 de pagini, “Aspecte de securitate – Cartea Albă a modalității de realizare de proiecte electronice de ultimă oră”. Puteți descărca gratuit această carte albă de la adresa www.rutronik.com/security-aspects

Un ecosistem de furnizori de servicii
Pe lângă activitatea de distribuție tradițională, compania Rutronik este implicată și în parteneriate de consultanță. Selectarea furnizorilor potriviți de servicii și EMS este de importanță enormă, în particular atunci când este vorba despre domeniul foarte complex al dezvoltării electronicii. În această sarcină, Rutronik lucrează ca parte a unui ecosistem cu parteneri de dezvoltare dovediți și producători locali de dispozitive electronice în imediata apropiere a clientului.
Rutronik și-a construit propria sa facilitate de stocare pentru cantități mici, constând în principal din bunuri NPI, pentru necesități de volum redus pentru start-up-uri și alte proiecte de dezvoltare. Clienții pot comanda (și primi într-un timp extrem de rapid) chiar și un număr minim de componente electronice pentru a-și dezvolta propriile aplicații.

Gestionarea deficitului de aprovizionare
Un dezavantaj la cererea crescută cauzată de digitizare şi de creșterea ponderii electronicii în multe aplicaţii, ca să nu mai vorbim de creşterea enormă din Asia, îl reprezintă penuria (sau deficitul) de produse. La ora actuală există câteva grupe de produse afectate și nu se poate pronostica pe viitor o relaxare vizibilă a situației. Chiar dacă lanțul de distribuție este prea complex pentru ca un distribuitor să poată compensa singur această problemă, Rutronik și-a asumat o serie întreagă de eforturi pentru a asigura o furnizare sigură clienților săi cu cea mai mare extensie posibilă, bazată pe planificare pe termen lung și comandă timpurie.
Situația devine chiar și mai dramatică datorită concentrării tot mai mari, în principal a produ­cătorilor de semiconductoare. Atunci când companiile fuzionează, liniile de producție fuzionează adesea odată cu ele, sau timpii de livrare se extind dramatic. Adesea, rezultatul este acela că pentru un produs dat nu mai există decât un singur producător. Acest lucru face să fie dificilă, în cazul multor afaceri, urmărirea produsului și decizia asupra companiilor și producătorilor pe care se pot baza pe termen mediu și lung. Pentru a permite acestor afaceri o planificare cât se poate de sigură, profesioniștii de la Rutronik colectează cât mai multă informație pentru a o distribui clienților săi.

Consiliere în profunzime pentru componente complexe
Pentru a gestiona așa de multe componente, odată cu creșterea complexității piețelor, clienții au nevoie tot mai mare de consiliere. Ponderea produselor de tip design-in (produse recomandate și implementate într-o aplicație încă din faza de proiectare) a crescut acum la Rutronik la 70%. Situația se complică în măsura în care ciclurile de inovare devin mai scurte, iar multe grupe de produse se diversifică foarte mult. O echipă mare de ingineri de aplicații, manageri de linie de produse și manageri de produs de la Rutronik lucrează pentru a păstra permanent sub observație produsele și tehnologiile curente și pentru a transmite aceste cunoștințe clienților săi. Prin menținerea unui dialog apropiat cu producătorii, ei au informații din interior cu privire la dezvoltările relevante și primesc informații detaliate din timp asupra noilor produse, schimbărilor de produse sau dispariției unor produse. Pe baza acestor cunoștințe, echipa poate furniza sfaturi consistente clienților și îi poate anunța din timp asupra necesității potențiale a unor reproiectări.

Simultan, Rutronik este unul dintre foarte puținii distribuitori care, în ciuda costurilor ridicate de manipulare, oferă, de asemenea, aceste servicii pentru componentele de tip C (“C-parts” – componente care au o valoare mică și care nu pot fi distribuite profitabil datorită marjelor de profit extrem de scăzute). Aceasta înseamnă că distribuția de componente de tip C, împreună cu serviciile de consultanță asociate, pot fi văzute la Rutronik pur și simplu ca servicii cu valoare adăugată.
Mai mult, distribuitorii trebuie să îndeplinească, de asemenea, cerințe de documentare mai stricte, care, în mod ideal, ar trece neobservate de către client. Acestea includ norme precum RoHS și REACH, precum și cerințe de documentare și stocare când, de exemplu, se manipulează baterii litiu-ion.

Distribuție 4.0
Pentru ca distribuitorii să-și poată permite aceste servicii cu valoare adăugată în fața marjelor de profit în scădere, trebuie să urmeze și obiectivele digitalizării și dezvoltării de rețele. Platforma de e-commerce www.rutronik24.com este un exemplu în acest sens.

Platforma se evidențiază dincolo de toate, prin funcțiile sale inovative care asigură suport dezvoltatorilor și cumpărătorilor de-a lungul selecției și achiziției componentei, inclusiv funcții de căutare inteligente, opțiunea de a încărca un BOM indivi­dual pentru comandă, o bază de date PCN cuprinzătoare, informații detaliate de produs, contact cu managerii de produs, o vedere de ansamblu a tuturor comenzilor, ofertelor, contractelor și o urmărire în timp real a comenzii.
Mai mult, Rutronik s-a grăbit deja să utilizeze procesele de digitizare și dezvoltare de rețele cu producătorii și clienții, în spiritul Industry 4.0, astfel încât să automatizeze și să accelereze cât de multe procese posibil, iar de aici, să crească eficiența pentru clienți și producători deopotrivă.


Autor: Andreas Mangler,
Director Marketing Strategic & Comunicații
Rutronik |  www.rutronik.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

  • Folosim datele dumneavoastră cu caracter personal NUMAI pentru a răspunde comentariilor/solicitărilor dumneavoastră.
  • Pentru a primi raspunsuri adecvate solicitărilor dumneavoastră, este posibil să transferăm adresa de email și numele dumneavoastră către autorul articolului.
  • Pentru mai multe informații privind politica noastră de confidențialitate și de prelucrare a datelor cu caracter personal, accesați link-ul Politica de prelucrare a datelor (GDPR) si Cookie-uri.
  • Dacă aveți întrebări sau nelămuriri cu privire la modul în care noi prelucrăm datele dumneavoastră cu caracter personal, puteți contacta responsabilul nostru cu protecția datelor la adresa de email: gdpr@esp2000.ro
  • Abonați-vă la newsletter-ul revistei noastre