RFID ȘI SENZORII – O ECHIPĂ PUTERNICĂ

7 IULIE 2017

În prezent oricine face schimb de informații – indiferent dacă privat, profesional, de la o persoană la alta, de la om la mașină sau mașină la mașină - știe de mult timp următoarele: dacă părțile care schimbă informații nu sunt identificate, nimic nu funcționează. Întrebarea tipică pe care o punem atunci când întâlnim pe cineva - “Ce mai faceți?” - este extrem de naturală. Ceea ce este normal între indivizi este, de asemenea, indispensabil în dezvoltarea tehnologiei de automatizare.

În fiecare zi, mii de oameni sunt transportați sus în munți cu ajutorul sistemelor de ultimă generație: gondole și telescaun. Este de la sine înțeles că ușile de acces în gondolă sunt închise, în mod automat, la plecarea din stațiile din vale sau de pe munte. Dar cum se monitorizează acest lucru?

Datorită tehnologiei recente de senzor de la compania HARTING, acest lucru este acum chiar mai simplu și mult mai fiabil. Fiecărei gondole i se alocă un transponder cu senzor pasiv Ha-VIS ETB, fără mentenanță. Cititorul HARTING UHF este apoi utilizat pentru a citi senzorul în stația din vale sau de pe munte. Zona de citire, care este amplasată încă local între stații, de-a lungul rutei gondolei, este generată utilizând antena flexibilă UHF LOCFIELD®.

Aceasta permite identificarea în siguranță a gondolelor. În plus, transponderul senzor transmite starea curentă a ușii gondolei: deschisă sau închisă. Transponderul senzor este conectat la ușa gondolei prin intermediul cablului cu contactele de comutare corespunzătoare. Sistemul este complet fără baterie și utilizează standardul Class1Gen2 al foarte apreciatului GS1©.

Aceeași tehnică fiabilă este utilizată în aplicațiile feroviare. Aici, totuși, datele senzorului sunt diferite. Din nou, cerința este de a avea un sistem fiabil și fără mentenanță, care transmite wireless valorile de temperatură de la osia montată cu roți în sistemul de blocare.

Aceasta detectează în mod fiabil supraîncălzirea, iar intervalele de mentenanță ulterioare se pot planifica în mod corespunzător. Comunicația wireless facilitează înlocuirea osiei montate cu roți și ajută la economisirea de resurse financiare pentru cablarea complexă de sub tren. Acestea sunt două exemple care arată că tehnologia RFID de la compania HARTING poate face mult mai multe decât simpla identificare a componentelor.

 

Pentru informații suplimentare:
www.HARTING-RFID.com

 

Autor:
Olaf Wilmsmeier, Product Manager RFID
HARTING Technology Group
Olaf.Wilmsmeier@HARTING.com

 

Contact:

HARTING Romania SCS
Str. Europa Unită nr. 21,
RO-550018 Sibiu

Tel.: 0369 102 672
Fax: 0369 102 622

ro@HARTING.com
www.HARTING.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *