De ce nu încetinesc rușii la punctele de colectare a taxelor de pe autostrăzi?

3 SEPTEMBRIE 2016

Totul a început cu un comunicat de presă. În momentul în care compania rusă RUTOLL a citit anunțul nostru despre UCODE DNA - primul tag securizat al industriei RFID UHF – reprezentanții săi ne-au contactat pentru a afla mai multe detalii despre această aplicație. Aceștia s-au gândit că UCODE DNA ar putea fi produsul ideal pentru noul lor sistem de colectare a taxelor pentru autostrăzile ruseşti. S-a confirmat faptul că UCODE DNA este o inovație RFID ce combină autentificarea criptografică cu citirea de mare viteză și pe distanțe lungi, fiind de acord că UCODE DNA este o aplicație foarte potrivită, atât pentru înregistrarea vehiculelor, cât și pentru efectuarea plăților automate pe drumurile care prevăd taxe.

NXP_EA0617_RUTOLL_TFluidizarea traficului
RUTOLL a făcut pasul următor și a efectuat un studiu în St. Petersburg. Aceştia au concluzionat, în urma studiului, faptul că UCODE DNA este atât de rapid și de precis, încât mașinile pot trece prin punctele de colectare a taxelor fără a încetini. Și, datorită faptului că UCODE DNA utilizează autentificarea criptografică pentru verificarea identității, se asigură tranzacții sigure și protecția împotriva fraudei.
Sistemele de identificare automată a vehiculelor (AVI – Automatic Vehicle Identification) și de taxare ale companiei sunt acum implementate de-a lungul mai multor drumuri. Printre aceste drumuri se numără inclusiv două dintre cele mai intens folosite autostrăzi din Rusia, M1 “Belarus”, cu un parcurs est-vest care leagă Moscova de Minsk, capitala Belarus și M4 “Don”, cu un parcurs nord-sud, ce conectează Moscova de numeroasele stațiuni de pe malul Marii Negre. RUTOLL avansează rapid cu UCODE DNA, compania investește în cercetare și dezvoltare, explică beneficiile pentru parteneri, oferă în mod activ noi oportunități pentru operatorii de taxare și este gata de a implementa noi soluții, atât la autostrăzile existente cât și pentru cele care se construiesc acum. Aceştia recomandă implementarea sistemului bazat pe ambele soluții RFID, atât active cât și pasive. Astfel, Transponderele DSRC ar putea fi eliminate în viitor.

Trecerea la un sistem AVI pentru plata taxei, bazat pe UCODE DNA, ajută la menținerea fluidității traficului, din moment ce șoferii nu au nevoie să încetinească pentru a trece printr-un punct de colectare a taxelor. Există mai puține întârzieri, iar acest lucru înseamnă călători mai fericiți. De asemenea, șoferii știu că aceste echipamente vor percepe suma corectă, fără a compromite infor­mațiile lor cu caracter personal, deoarece sistemul asigură același nivel de securitate precum cel pentru un card bancar fără contact sau un ID electronic. Tehnologiile RFID pasive oferă posibilități de dezvoltare excelente pentru sistemele de taxare MLFF (Multi-Lane Free Flow). Acestea permit implementarea de sisteme într-un ritm mai rapid și la costuri mai mici.

Cea mai bună opțiune pentru AVI securizat
Înainte de a descoperi UCODE DNA, RUTOLL a avut diverse alte abordări, însă toate au avut dezavantaje semnificative precum:

NXP_EA0617_RUTOLL-labelsCoduri de bare
Sistemele optice care utilizează coduri de bare au o fiabilitate redusă de citire, deoarece vremea și murdăria pot face codurile de bare imposibil de citit. Codurile de bare sunt relativ ușor de falsificat, iar scanerul, care trebuie să fie montat destul de aproape de vehiculele care trec prin fața lui, poate fi expus riscului de deteriorare.

Unități On-board, așa-numitele “OBU” bazate pe DSRC (Dedicated Short Range Communication – comunicare specializată cu rază scurtă de acțiune)
Sistemele bazate pe transpondere DSRC active sunt destul de exacte, dar investiția inițială este mare, deoarece aceste transpondere sunt dispozi­tive relativ complexe, care tind să fie mai scumpe, mai voluminoase și nu foarte confortabile. De multe ori, agențiile de taxare nu doresc să facă investiții suplimentare în transponderele DSRC active, iar transferul costului ridicat către șoferi nu ar fi deloc o soluție acceptabilă. Experiența de utilizare nu este nici ea foarte mare, iar, pe de altă parte, OBU poate cădea, poate fi vandalizat, iar bateriile se descarcă rapid la temperaturi scăzute.

Camere video
Există sisteme care iau o imagine a plăcuței de înmatriculare a vehiculului, extrăgând automat numărul. Cu toate acestea, identificarea conducăto­rului auto (astfel încât agenția de taxare să poată trimite un document de plată) necesită accesul la baza de date a Poliției Rutiere, ceea ce nu este permis în Rusia. În cazul în care s-ar fi putut implementa, nu ar fi fost nevoie de o înregistrare în avans pentru a utiliza sistemul, astfel încât orice vehicul cu un număr de înmatriculare standard putea trece ușor prin dreptul sistemului, dar costul acestuia poate fi prohibitiv. Rata de eroare tinde să fie ridicată, cu excepția cazului în care oamenii confirmă citirile, dar care crește cheltuielile de personal, precum și costul fiecărei tranzacții (facturile și costurile de colectare asociate). În plus, plăcuțele de înmatriculare sunt relativ ușor de duplicat, iar sistemele de camere video nu sunt în măsură să facă distincția între o placă originală și una falsă.

Localizare GPS și smartphone-uri
În Germania, un sistem experimental de-a lungul autostrăzii folosește localizarea prin GPS pentru a identifica călătorii, dar abordarea a fost mai grea și mai scumpă decât era de așteptat. Pe de altă parte, în statul american Alabama, o agenție de colectare a taxelor utilizează acum o aplicație smartphone pentru a conecta în timp real șoferii la un sistem de procesare a tranzacțiilor, dar abordarea presupune ca fiecare conducător auto să aibă un smartphone precum și conexiune on-line, ceea ce nu este cazul întotdeauna.

Simplitate, performanță și flexibilitate
În afară de securitate și performanță, soluția UCODE DNA este mult mai puțin costisitoare comparativ cu alte metode și prezintă o schemă de distribuție mai simplă, deoarece tag-urile fiind mici și ușoare sunt ușor de livrat și de aplicat pe parbriz sau pe o plăcuță de înmatriculare. Mai important chiar, UCODE DNA este o tehnologie pasivă, ceea ce înseamnă că nu folosește o baterie. Aceasta își ia energia de la antena cititorului, astfel încât șoferii nu trebuie să își facă griji cu privire la înlocuirea sau reîncărcarea bateriei. De asemenea, spre deosebire de multe baterii, tag-urile pot rezista la temperaturile foarte scăzute ale unei ierni rusești.
UCODE DNA oferă de asemenea posibilitatea ca RUTOLL să se extindă și în alte domenii, dincolo de taxare. Tag-urile pot fi configurate pentru aplicații adiționale, precum ar fi accesul în zonele de parcare cu plată sau în zonele cu acces restricționat. Tag-urile pot fi actualizate oricând, astfel încât șoferii pot adăuga o aplicație nouă ori de câte ori este nevoie, iar permisiunile de acces pot fi schimbate rapid în cazul în care, de exemplu, un conducător auto nu reînoiește un abonament, își schimbă locul de muncă sau se mută într-o altă zonă.

Alăturați-vă conversației
Ați condus recent în Rusia pe M1 sau M4? Care a fost experiența dumneavoastră cu noul sistem RUTOLL pentru AVI? Cum credeți că UCODE DNA ar putea îmbunătăți experiența la condus?


NXP SemiconductorsAurocon-NCP_Logo
www.nxp.com

 

NXP_AutorAutorIhar Bayarenka, NXP
Cu peste 10 ani de experiență în aplicații de identificare, Ihar conduce departamentul de dezvoltare NXP și echipa de vânzări în regiunea Rusia și CSI. Împreună cu colegii săi, Ihar se concentrează pe crearea de ecosisteme și rețele partenere în aplicații precum ar fi documente de identitate, carduri de plată și de tranzit, etichetarea RFID, tranzacțiile NFC, securitate cibernetică și infrastructură. Rezultatele sale remarcabile includ proiecte în ambele segmente public și comercial, inclusiv cea mai mare implementare mondială de emitere a biletelor de transport la Moscova.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

  • Folosim datele dumneavoastră cu caracter personal NUMAI pentru a răspunde comentariilor/solicitărilor dumneavoastră.
  • Pentru a primi raspunsuri adecvate solicitărilor dumneavoastră, este posibil să transferăm adresa de email și numele dumneavoastră către autorul articolului.
  • Pentru mai multe informații privind politica noastră de confidențialitate și de prelucrare a datelor cu caracter personal, accesați link-ul Politica de prelucrare a datelor (GDPR) si Cookie-uri.
  • Dacă aveți întrebări sau nelămuriri cu privire la modul în care noi prelucrăm datele dumneavoastră cu caracter personal, puteți contacta responsabilul nostru cu protecția datelor la adresa de email: gdpr@esp2000.ro
  • Abonați-vă la newsletter-ul revistei noastre